به گزارش جام جم آنلاین البرز،دبیرخانه دائمی انقلاب صنعتی چهارم مخابرات ایران ، در راستای هم‌افزایی با اعضای زیست بوم فناوری و در مسیر رشد اقتصاد دیجیتال کشور، میزبان همایش «ابری شو» با محوریت خلق ارزش‌های جدید در حوزه محصولات رایانش ابری بود.
در این همایش که با حضور اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، معاونین ومدیران شرکت مخابرات ایران، مسئولان کسب و کارهای کشوری، مدیرمخابرات منطقه، معاونین ، مدیران و جمعی از همکاران مخابرات منطقه در سالن همایش شهید رشیدی برگزارشد، ارائه‌های در خصوص زیرساخت‌ها و کاربردهای پردازش ابری در صنایع مختلف و نقش محوری مخابرات ایران در این حوزه صورت گرفت.
در ابتدای مراسم دکتر بیان رییس دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم ضمن اشاره به سوابق این دبیرخانه در برگزاری چنین رویدادهای بر همکاری با سایر فعالین این حوزه تاکید ورزیدند
همچنین دکتر محمودزاده رییس هیات مدیره مخابرات ایران در سخنانی با اشاره به جذابیت‌های فوق‌العاده موجود در بستر پردازش ابری نسبت به شناخت و بهره‌گیری به موقع از ظرفیت‌های این مهم تاکید داشتند.
در ادامه مهندس رستگار دبیر سندیکای مخابرات نیز با تاکید بر نقش حذف نشدنی مخابرات ایران در پیشبرد اهداف متصور برای اقتصاد دیجیتال کشور، همکاری دولت و سایر کسب و کارها با مخابرات را جزو مهمترین مسائل این حوزه برشمردند. دکتر آریانیان، رییس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فاوا نیز در این همایش به تشریح پروژه ابر دولت و نیازمندی‌های این پروژه در سطح کشور پرداختند.
شایان ذکر است درپایان این رویداد موضوعات امضای دیجیتال ابری توسط دکتر اصغری از دانشگاه خوارزمی و زیرساخت‌های پردازش ابری توسط نماینده شرکت گرین‌وب تشریح شد.

source

توسط spideh.ir