به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده میلادی افزایش یافت. این در حالی است که شرکت‌کنندگان بازار منتظر گزارش شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی بانک مرکزی این کشور به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.61 درصد افزایش به 2645 دلار و 79 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.89 درصدی به 2662 دلار و 80 سنت.

ارزش دلار که به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده بود، پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

اطلاعاتی که در روز پنجشنبه منتشر شده نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا بیشتر از حد انتظار در سپتامبر افزایش داشته و تقاضا برای مزایای بیکاری هم در هفته منتهی به پنجم اکتبر تا 258 هزار بالا رفته است، در حالی که تخمین زده می‌شد تا 230 هزار افزایش داشته باشد. حالا همه تحلیلگران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده هستند که قرار است امروز منتشر شود. اگر این شاخص هم پایین‌تر از حد انتظار باشد، روند افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

از نظر فنی، قیمت طلا در کوتاه مدت به 2657 دلار می‌رسد و اگر از این سطح فراتر رود رکوردهای جدیدی را تجربه خواهد کرد.

بازارها در حال حاضر 84.4 احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد در اجلاس ماه نوامبر پایین بیاورد و 15.6 درصد هم احتمال می‌دهند نرخ بهره ثابت نگه داشته شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تشدید جنگ در خاورمیانه بیش از پیش به نفع طلا خواهد بود چون تمایل برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.88 درصد افزایش به 31 دلار و 52 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.67 درصدی 978 دلار و 66 سنت معامله می‌شود.

source

توسط spideh.ir