رسانه های اسرائیل مدعی شدند وفیق صفا شهید شده است.

وفیق صفا شهید شده است، این ادعای رسانه‌های صهیونیستی است که مدعی شدند هدف حملات امشب رژیم صهیونیستی به بیروت، «وفیق صفا»، مسئول کمیته هماهنگی و ارتباطات حزب الله لبنان بوده است.

به گزارش پرتونیوز، رسانه‌های عبری از جمله شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از دقایقی قبل مدعی شدند که هدف حمله تروریستی امشب این رژیم به بیروت، «وفیق صفا»، مسئول هماهنگی حزب‌الله لبنان بوده است.

وفیق صفا کیست؟

وفیق صفا از رزمندگان شرکت کننده در نبرد جنوب بیروت در سال ۶۱ بود ، همان مقاومت چند هفتگی که سنگ بنای تشکیل حزب الله لبنان را بنا نهاد.

بعد از عقب نشینی اسرائیل از بیروت و ایجاد حزب الله ، واحدی به نام واحد امنیت در حزب الله تشکیل شد که مسئولیتش را شخص وفیق صفا بر عهده گرفت.

وی از اوایل سایل ۷۰ تا ۷۸ از این واحد کناره گیری کرده و به مسئولیت های امنیتی دیگر مشغول شد، واحد امنیت هم بعد از پیمان طائف در سال ۷۰ به واحد ارتباطات و هماهنگی تغییر نام پیدا کرد تا وجهه امنیتی مستقیم به خود نگیرد

حاج وفیق صفا مورد اعتماد کامل سید حسن نصرالله بوده و در واقع مامور اجرایی سید برای پیگیری اقدامات مورد نظر مقاومت من جمله مذاکره با حکومت اسرائیل برای تبادل اسرا و هماهنگی با نیروهای امنیتی و دولت لبنان هست.

وی همچنین مسئول هماهنگی دیدار های سید حسن نصرالله می باشد و به جرات می توان گفت که هیچ دیداری بدون هماهنگی و اطلاع شخص وفیق صفا صورت نمی گیرد

وی از سال ۷۸ تا به امروز در این مسئولیت بوده و پرونده های مهم امنیتی حزب الله را به نحو احسن به سرانجام رسانده است

source

توسط spideh.ir