محمدطیب صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به هر نقطه از استان کرمانشاه که نگاه کنیم با جاذبه‌های گردشگری زیبا و بی‌نظیری روبرو می‌شویم که منطقه بیلوار کرمانشاه نیز یکی از آنها است.

وی یکی از ظرفیت‌های استان را بخش کشاورزی دانست و افزود: در حال حضور در حوزه زنبورداری کارهای خوبی در استان انجام شده و رتبه پنجم کشور در تولید عسل به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

استاندار کرمانشاه گفت: باید ظرفیت‌های استان شناسایی و در کنار توسعه آن، به برند و نشان سازی محصولات تولیدی نیز توجه نمائیم که محصولات تولیدی، بدون برند از استان خارج نشود و با برند دیگری به فروش نرسد.

وی تولید سالانه ۷۰۰۰ تن عسل، تولید ۸۰۰۰ تن بادام و ۲۴۰۰ کیلو زعفران و کسب رتبه چهارم تولید گندم در کشور را از جمله افتخارات این استان در حوزه کشاورزی دانست و بیان داشت: از تأخیر پرداخت مطالبات گندم کاران ما هم ناراحتیم اما قول‌هایی در زمینه پرداخت این مطالبات تا پایان سال جاری داده شده که امیدواریم محقق شود.

صحرایی اشاره‌ای به شفابخشی عسل داشت و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم از دو چیز به عنوان داروی شفابخش نام برده است اول آیات قرآن و بعد از آن عسل که باید قدر آن را بدانیم.

source

توسط spideh.ir