به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه _سه‌شنبه، ۲۴ مهر_ در بازگشت از سفر به بیروت و ژنو گفت: اجلاس سالانه IPU‌(بین المجالس جهانی) در ژنو برگزار شد که طی آن رؤسای مجالس از سراسر جهان گرد هم می‌آیند.

وی افزود: تصمیم بر آن شد که پیش از رفتن به ژنو یک سفر به لبنان و بیروت برای بازدید از آنجا را داشته باشیم که یک پیام را به ملت عزیز لبنان و غزه عزیز و شجاع و همچنین؛ مسئولان آنجا و در یک کلام به جبهه مقاومت که مردم ایران و همه امت اسلامی حامی و پشتیبان ملت عزیز لبنان هستند.

ایران از هر تصمیم ملت و دولت لبنان حمایت می‌کند

قالیباف ادامه داد: این سفر انجام شد و علاوه بر اینکه از آخرین مناطق بمباران شده بازدید و با مردم آن مناطق گفت‌وگو شد با گروه‌های جهادی مختلف اعم از گروه‌های فلسطینی صحبت شد و ملاقات‌های رسمی با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و نبیه بری رئیس مجلس لبنان انجام گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر خود به بیروت تاکید کرد: مهم‌ترین نکات این سفر عبارت بود از اینکه ما حمایت‌های بشردوستانه لازم را انجام خواهیم داد و پیام حمایت از ملت لبنان و مقاومت را به اطلاع آنان رساندیم. همچنین؛ قدری در مباحث سیاسی و وضعیت آنجا و پشتیبانی‌های لازم که از آوارگان که پس از بمباران لبنان تعداد آن‌ها به بیش از یک میلیون نفر رسیده نیز گفت‌وگو شد.

وی افزود: نکته مهم این بود که ما هر تصمیمی که توسط دولت، مجلس، ملت و مقاومت لبنان اتخاذ کنند مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و آن را دنبال می‌کند.

جبهه مقاومت با قدرت، شجاعت و سرعت غیر قابل تصور خود را بازسازی کرد

قالیباف گفت: آنچه بسیار روشن و شفاف با دوستان مقاومت گفت‌وگو شد با توجه به اینکه صدمات روحی به جبهه مقاومت وارد شده چون بدون شک شهید بزرگی مانند سید حسن نصرالله و برخی فرماندهان به شهادت رسیدند این رویدادها ثلمه بزرگی برای همه ما بود.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت پس از این اتفاقات توانست با قدرت، شجاعت و سرعت غیر قابل تصور خود را بازسازی کند و پس از آن هم شاهد پاسخگویی آن‌ها به دشمنان در عملیات‌های مختلف بودید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیام من به امت اسلامی این است که مردم آنجا محکم و مستحکم هستند و اوج وحدت بین گروه‌های فلسطینی، لبنانی، مردم لبنان و ارتباط قوی بین دولت و ملت در لبنان وجود دارد. از آنجایی که با آن محیط آشنایی دارم تاکنون چنین انسجامی که هر گروه و طیف‌های مختلف دینی همه در کنار هم و مستحکم در برابر دشمن ایستاده بودند.

سعی کردیم صدای مظلومان غزه و لبنان را به گوش جهانیان برسانیم

قالیباف در ادامه با اشاره به سفر خود به ژنو اظهار کرد: پس از سفر به بیروت به ژنو رفتیم و در این سفر همه تلاش ما این بود تا بتوانیم پیام مظلومیت و اقتدار لبنان، جبهه مقاومت و غزه را به جهانیان برسانیم. لذا؛ سعی کردیم در نشست‌های جانبی که با حضور کشورهای اسلامی در روز اول برگزار شد مطالب به صورت بسیار موثر گفته شد، مورد توجه بود و تاثیرات رسانه جدی در سطح جهان داشت.

وی افزود: در کنار آن، یک نشست با روسای مجالس آسیایی برگزار شد که آن‌جا نیز جلسه خوب و موضع‌گیری‌های خوبی انجام گرفت و در نهایت اجلاس اصلی بین المجالس روز گذشته که نشست نهایی بود و همه روسای مجالس حضور داشتند، برگزار شد.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشست اصلی نیز گزارشی از بیروت ارائه و بیان شد، البته دراین نشست، کشورهای اسلامی و بعضاً کشورهای غیر اسلامی از آفریقا و آمریکای جنوبی مواضع خوبی داشتند. در مجموع سفر اخیر یک سفر خوب بود و آثار خوبی در افکار عمومی در سطح جهانی و در مجامع بین المللی در سطح پارلمان‌ها گذاشت.

بازگشت ۳ کاشی متعلق به ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح از ژنو به تهران

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از بازگرداندن چند قطعه کاشی قدیمی ایرانی به کشور خبر داد و گفت: سه قطعه کاشی لعاب داده شده متعلق به ۸۰۰ سال قبل از میلاد با هماهنگی‌های انجام شده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران به کشور آورده‌ایم که هر سه کاشی منقش به نقوش حیوانات طبیعی محیط ایران و بسیار جالب و ارزنده هستند.

وی افزود: این کاشی‌ها به میراث فرهنگی تقدیم خواهد شد و خوشحال هستیم که فرصت شد تا این اشیا که می‌تواند در قدمت و تمدن ایرانی موثر باشد به ملت تقدیم کنیم.

source

توسط spideh.ir