به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم مایلی رستمی عصر امروز_چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش غیر محسوسی روبه‌رو بوده است، گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری مشترکان شرکت گاز مازندران در تمام بخش‌ها در مجموع سه میلیارد و ۲۵۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده بودند.

وی افزود: با مقایسه مصرف در شش ماهه اول سال جاری و سال گذشته کاهش مصرف ۱۲ درصدی مشاهده می‌شود.

مدیرعامل گاز منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه با ورود به آبان هر سال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی چندین برابر می‌شود، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از سبد انرژی در کشور به گاز طبیعی تعلق دارد.

مایلی رستمی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل‌های انرژی است و باید برنامه‌ریزی مدون و استراتژیک برای بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از این نعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات وقفه‌ای ایجاد نشود.

وی با اشاره به مشکل ناترازی سوخت در فصل سرد سال، مطرح کرد: مدیریت صحیح مصرف انرژی و توجه به راهکارهای جایگزین می‌تواند به بهبود شرایط و کاهش مشکلات تأمین سوخت در فصول سرد سال کمک کند.

این مسئول با بیان اینکه پوشیدن لباس گرم در منزل یک راهکار ساده برای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی است، خاطرنشان کرد: همچنین با گرم کردن یک یا دو اتاق مورد استفاده و نگه داشتن دمای آن در محدوده دمای آسایش ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، می‌شود تا حد بسیار زیادی در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کرد.

source

توسط spideh.ir