به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرش زره‌تن لهونی امشب _چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر_ در حاشیه بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح گاران مریوان در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: امروز از تعدادی از پروژه‌های مریوان بازدید داشتیم، از جمله پروژه تقاطع غیرهمسطح گاران که امیدواریم تا قبل از آغاز فصل بارندگی به سرانجام برسد.

وی افزود: امروز پروژه‌های کمربندی ضلع شرقی و غربی شهر مریوان نیز آغاز شد که نقش مهمی در تسهیل ترافیک این شهر دارد؛ هر دو از پروژه‌های مهم مریوان هستند که امیدواریم معارض یکی از پروژه‌ها نیز رفع شود.

استاندار کردستان ادامه داد: ورودی شهر مریوان نیز که پیشانی شهر مریوان است، قرار بر این شده که ساماندهی شود.

زره‌تن لهونی اضافه کرد: از مرز باشماق مریوان نیز امروز بازدید داشتیم که بسیار نابسامان بود و در دست اجرا است که ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ضرورت‌های شهر مریوان تأمین آب شرب شهر است که فاز دوم انتقال آب از سد گاران به حجم هزار لیتر بر ثانیه امیدواریم در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان تصریح کرد: پروژه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان نیز تاکنون اجرای آن بسیار با کندی پیش رفته و عملاً کار قابل توجهی انجام نشده است که این طرح را از طریق سازمان منطقه آزاد پیگیری می‌کنیم تا شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

زره‌تن لهونی تاکید کرد: لایحه قانون تجارت مرزنشینان را هم به صورت جدی پیگیری می‌کنیم چون اگر اجرایی شود هم برای منطقه آزاد تجاری کردستان و هم برای مردم این منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: پروژه‌هایی که درست اجرا هستند را هر هفته از طریق معاونت‌ها، سازمان‌ها و فرمانداران شهرستان پیگیری خواهیم کرد.

source

توسط spideh.ir