به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اکبر محمدی ظهر امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رسالت مدیریت در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه‌ای را برعهده دارد، اظهار کرد: تنها در مسیر شفافیت و نقد منصفانه است که سیستم دولتی می‌تواند مسیر صحیح را پیدا کند و ما پذیرای نقدهای اهالی رسانه هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای بدون در اختیار گذاشتن اطلاعات نوشته نخواهد شد، افزود: مبنای هر تصمیم‌گیری عقلایی، اطلاعات است که بر اساس تولید داده‌ها شکل می‌گیرد که باید داده‌ها نیز مستند، به روز و دقیق باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌های کشور بوده که در بحث امنیت غذایی، تأمین مواد اولیه و اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

محمدی ادامه داد: امسال سرشماری عمومی کشاورزی در سراسر کشور و به تبع آن استان کردستان اجرا می‌شود و اطلاعات این حوزه جمع‌آوری شده و مبنای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: هیچکدام از طرح‌های آماری به ارگان‌های دیگر ارتباطی نداشته و تمامی اطلاعات افراد بر اساس قانون محرمانه تلقی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از مردم خواست که در این زمینه با آمارگیران همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح به خوبی در استان اجرایی شود.

محمدی به روند اجرای سرشماری عمومی کشاورزی نیز در استان اشاره و تصریح کرد: از اسفندماه سال گذشته مقدمات اجرای این سرشماری در استان شروع شد که تاکنون دو مرحله دوره آموزشی نیز برای آمارگیران استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی شامل بیش از ۱۲۱ هزار بهره‌بردار این بخش در استان می‌شود، تاکید کرد: این سرشماری از دوازدهم آبان در استان آغاز می‌شود و به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

source

توسط spideh.ir