مهدی چمران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: مردم انتظاراتی از شوراها دارند که انتظارات درستی است و آنها تمام مسائل و مشکلات شهر را از شورا می‌دانند و حل آن را از شورا طلب می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم می‌گویند ما شورا را انتخاب کردیم تا مسائل شهر را ببینند و آن را حل کنند که درست هم است، اما شهر تنها شهرداری نیست و تاسیسات و وزارتخانه‌ها جدا بوده و مدیریت مستقلی دارند که با تصمیمات خودشان اجرا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها، عنوان کرد: البته خیلی از تصمیمات با هماهنگی شهرداری شکل می‌گیرد، ولی هماهنگی لازم در قانون فعلی شوراها هنوز وجود ندارد.

رئیس شورای شهر همدان نیز تصریح کرد: با توجه به هدفی که برای این مجمع در نظر گرفته شده است و آن هم تبیین نقش شوراها در تصمیم‌گیری مهم شهری و ارتقا سطح زندگی شهروندان است و به تبع تشکیل چنین جلساتی برای هم‌افزایی، تبادل نظر، ارائه مسائل و مشکلات مشترک و انتخاب راهکارهای مناسب برای رفع آنها می‌تواند، بسیار اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانیدشوراها باید سیاسی باشند ولی سیاسی عمل نکنند
محمود مسگریان افزود: این مجمع مشورتی نظرات نهایی خود را به شورای عالی استانها ارسال می‌کند و آنها می‌توانند برای رفع مشکلات مشترک بین مراکز استانها و شهرهای بزرگ لوایح را به مجلس ارسال کنند تا پس از تصویب اجرا شود.
وی عنوان کرد: قطعا هر جا همفکری، همکاری و بهره‌گیری از خرد جمعی بوده بازخورد آن آرامش و رفاع بیشتر و ارائه خدمات اثرگذارتر برای مردم بود.

هفتاد و سومین اجلاس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و روسای شوراهای اسلامی شهر های مراکز استانها و کلانشهرها در دو روز در تالار همایش‌های قرآنی همدان برگزار شد.

source

توسط spideh.ir