به گزارش ایسنا، محمد صادق معتمدیان پس از مراسم معارفه‌اش در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های خود اظهار کرد: برنامه‌های کلانی که در قالب برنامه هفتم مصوب شده و ریل گذاری قانونی که مجلس شورای اسلامی مشخص کرده را دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اجرا و تحقق سیاست‌ها در برنامه ماست اما چیزی که به عنوان اولویت پیگیری می‌کنیم، تمرکز بر مسئله‌های اصلی و روز استان تهران استان است، افزود: توسعه متوازن در سطح شهرستان‌های استان باید انجام بگیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه ارتقاء شاخص‌های توسعه به خصوص در بحث زیرساختی و عمرانی باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد و این اولویت ما خواهد بود، تأکید کرد که توجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در نظر داریم و امروز بالغ بر ۱۴۵۰ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که نیازمند نگاه ملی و تمرکز در استفاده از توسعه فضاهای آموزشی، توسعه فضاهای درمانی، بیمارستانی است و در مجموع ارتقاء شاخص‌هایی که پایین‌تر از میانگین کشوری است را در نظر داریم.

معتمدیان اضافه کرد: در حوزه‌های اجتماعی مهم‌ترین موضوع مطالبه و سیاست‌های اصلی دولت در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه و طرد اتباع غیر مجازی است که امروز در مناطق مختلف سکونت دارند و ان‌شاءالله این کار با همکاری وزارت کشور و استانداری تهران در اولویت ما قرار خواهد گرفت.

وی درباره آلودگی هوای تهران عنوان کرد: در کنار شهرداری و شورای شهر تهران و شهرداری‌های مناطق ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم که موضوع آلودگی هوا را با توجه به قانون هوای پاک اجرا کنیم که این از تکالیف قانونی دستگاه‌ها است و با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

معتمدیان درباره مشکلات حمل و نقل عمومی در استان تهران نیز گفت: زیرساخت‌ها و نوسازی باید توسط حمل و نقل عمومی انجام بگیرد و ما تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌های قانونی‌مان برای این امر کمک کنیم. بحث حمل و نقل ریلی بین شهری هم یکی از اولویت‌هایی است که در دولت چهاردهم در استان تهران با جدیت و همکاری وزارت دنبال می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد برنامه‌های استانداری برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران گفت: یکی از وظایف استانداری‌ها بحث نظارت، راهبری و اقدامات برنامه‌های کلان است که در این زمینه دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند باید به وظایف قانونی خودشان عمل کنند. چنانچه کوتاهی، تساهل و تسامح در نظارت انجام شده باشد حتما برخورد قانونی انجام خواهد گرفت و ان‌شاءالله به کمک دستگاه‌ها بخصوص شهرداری که مسئولیت دارد، خواهیم رفت.

source

توسط spideh.ir