سردار سید ابوالفضل موسوی پور امروز در یک نشست خبری که در پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد؛ ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، گفت: در سال‌های اخیر برخوردهای گوناگونی با رفتارهای پرخطر موتورسیکلت سواران انجام شده از توقیف با کفی گرفته تا تشدید مجازات توقیفی به ۶ ماه و آموزش.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح موتوریار و طرح ۱۰ با رویکرد آموزشی و توقیف ساعتی و مجازات های جایگزین، افزود: در توقیف و انتقال موتورسیکلت به پارکینگ ها چون هزینه ها زیاد بود، باعث شد ۶۸ هزار موتورسیکلت رسوبی داشته باشیم که در یک ماه اخیر توانستیم با همکاری قوه قضاییه برخی از این ها را ترخیص یا به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار کنیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به شماره‌گذاری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران، ادامه داد: از دی ماه سال گذشته تاکنون طرح ۱۰ در حال اجراست . قصد داریم استفاده از کلاه ایمنی را مثل کمربند ایمنی به یک فرهنگ و اصل تبدیل کنیم و در این چندماهه استفاده  از کلاه از ۲۰ درصد به ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است و امیدواریم حداقل به ۹۰ درصد استفاده از کلاه ایمنی برسیم.

موسوی‌پور با بیان اینکه ۱۶ درصد از میزان تصادفات کاهش یافته است، گفت: ۸۰ درصد فوتیان تصادفات موتورسیکلت سواران هستند و اگر از کلاه استفاده شود قطعا میزان تلفات کاهش پیدا می کند.

وی افزود: در هفت ماهه امسال ۷۰ هزار توقیف ساعتی داشته ایم. ۱۳ هزار موتورسیکلت به پارکینگ منتقل شده است و ۱۱۵ هزار موتورسیکلت در محل رفع اثر پوشش پلاک شده اند.

توزیع رایگان کلاه ایمنی در ۲۲ نقطه تهران در ۲۲ بهمن

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: امسال یک میلیون و ۳۵۰ هزار اعمال قانون برای موتورسیکلت ها انجام شده است. همچنین ۲۷ محل توقفگاه موتور ایجاد شده است. علاوه بر این ۸۸ پیاده رو با نصب میله U شکل از تردد موتورسیکلت‌ها جلوگیری کردیم.

موسوی پور گفت: از مهرماه تاکنون ۶۰۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسیکلت سواران به صورت رایگان توزیع کردیم. همچنین تراکت های آموزشی نیز توزیع شد.

وی افزود: با همراهی شهرداری تهران، در نظر داریم روز ۲۲ بهمن در ۲۲ نقطه و در هر نقطه هزار کلاه ایمنی به صورت رایگان توزیع کنیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: از روز شنبه ۲۶ آبان ماه،  با توجه به اینکه مطالبه مردم از پلیس درباره پوشش پلاک زیاد بود، برخورد ما نیز تشدید شده است. پلاک هویت وسایل نقلیه است و نباید مخفی باشد. همچنین در ۵۰ نقطه کفی مستقر کردیم که به جای توقیف ساعتی، ۷۰۰ هزار تومان جریمه شده، رفع اثر در محل انجام می شود و با کفی به پارکینگ منتقل می شوند. همچنین اگر مخدوشی پلاک شناسایی شود، فرد مجرم به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: در طرح جدید پلیس راهور، موتورسیکلت هایی که تخلفاتی مانند مخدوشی یا پوشش پلاک، عبور از خط ویژه و حرکت خلاف جهت  داشته باشند؛ حتما به پارکینگ منتقل می شوند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره استفاده از هوش مصنوعی ادامه داد: یکی از دلایل عمده ترافیک استفاده از خودرو تک سرنشین، تصادفات و خرابی هاست.اگر ما بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که رسیدگی به این موضوعات کمک کنیم، ترافیک کمتر می شود که هوش مصنوعی این‌کار را انجام‌می دهد. در حال حاضر ما ۱۷۰۰  دوربین های نظارتی داریم که هوشمند نیستند و افسر باید تک تک آنها را چک کند.

وی افزود: ما ۴۵ هزار سامانه دوربین نظارتی و پلاک خوان برای کنترل بهتر معابر نیاز داریم. در حال حاضر حدود ۳ هزار دوربین داریم و قرار است دوساله به این عدد برسیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در سطح معابر تهران حتی در معابر فرعی و واحدهای صنفی، تعداد دوربین های شهر زیاد است با تلاش های ما تاکنون دوربین های ۹ مرکز به ما متصل شده اند و متاسفانه چون سیستم ها یکسان نیست و با هم هماهنگ‌نمی شوند، اتصال این سیستم ها امکانپذیر نیست.

موسوی پور گفت: امیدواریم تمام دوربین هایی که در معابر عمومی قرار گرفته به مرکز کنترل ترافیک متصل شوند تا ساماندهی ترافیک بهتر و بیشتر شود و این مسئله نیازمند همکاری واحدهای صنفی مختلف است.

source

توسط spideh.ir