تخصص و دانش خود را با محتوا به رخ بازار بکشید! هنگامی که پرسونای مخاطب خود را پیدا کنید باید از کلمههای کلیدی که در موتورهای جستجو استفاده میکند، اطلاع داشته باشید. چکلیستها، قالبهای آماده، ماشین حساب، داراییهای دیجیتال و هر نوع محتوای دیگری که برای مخاطبان هدف ساخته میشود، در این دسته قرار میگیرد. تفاوت تولید انواع محتوا در جزئیات است و مسیر هرکدام با دیگری تفاوتی ندارد. محتوا پستهای اینستاگرامی است که ما را میخنداند یا به فکر فرو میبرد، مقالۀ وبسایتها است که از آنها چیزهایی یاد میگیریم، پادکستی است که موقع برگشت از دانشگاه در تاکسی گوش میدهیم، ویدیویی است در آپارات یا یوتیوب که تماشا میکنیم، کتابهای الکترونیک یا هر چیز مشابه دیگری است که در دنیای دیجیتال میبینیم، میشنویم یا میخوانیم. اگر مخاطبان هدف شما در فیسبوک و حضور ندارند، پس وقت و منابع خود را با پست گذاشتن در آن تلف نکنید. آن وقت است که مخاطب، صاحبان کسب و کار را بهتر میشناسد و اعتماد بیشتری نسبت به آنها کسب میکند. در بعضی موارد در متن می توان مشاهده نمود که به نظر بهتر است که یک جمله بدون رعایت بعضی اصول گرامری نوشته شود.
برای تولید محتوای متنی در بلاگ سایت، باید به اصول سئو توجه کنید؛ ولی برای تولید محتوای ویدئویی که نیاز نیست اصول سئو را (در خود ویدئو و نه دیسکریپشن و هدلاین) رعایت کنید. شاید آمادهکردن تصاویر برای پست بلاگ اهمیت زیادی نداشته باشد؛ ولی بدون تولید محتوای بصری نمیتوانید در اینستاگرام ۱ دقیقه هم دوام بیاورید. نکتهٔ پرانتزی: شما طراح گرافیک مجموعه نیستید؛ ولی نباید لنگ یک تصویر یا میم بمانید. هر قسمت از تولید محتوا به مهارت خاص خود نیاز خواهد داشت و معمولا مجموعه ای از نقش های بالا، در کنار یک دیگر موفقیت مجموعه را در پی خواهند داشت. نمونهای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده میکنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل میشود. در آخر هم که باید محتوایی مثل کیس استادی ارائه کنید که به مشتری تبدیل شود. نوع دیگر محتوای تولید شده توسط کاربر سایتهای شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام یا ویکی VK هستند که در آنها کاربران با افراد دیگر چت میکنند، پیام مینویسند یا تصویر و لینک پست میکنند.
در تمام مسیر تولید محتوا، هم همهچیز – از فرمت محتوا تا کانال انتشار – بر اساس هدف کسبوکار و مخاطب موردنظر است. در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد میگیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید! در این حالتها استفاده از زیرنویس اهمیت پیدا میکند و باعث میشود تا کاربر لذت بیشتری از تماشای ویدئو ببرد. جلوتر دربارهٔ انواع محتوا مفصل صحبت میکنم تا بیشتر با ویژگیها و منفعت هرکدام آشنا شوید. به همین خاطر است که شما باید با انواع محتوای متنی، بصری و صوتی آشنا باشید. 1. در زمینه محتوای متنی، برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و ارزشمند برای هدف در محتوای خود، تحقیقات کاملی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. مخاطبان شما در دنیای اینترنت به دنبال چه می گردند؟ چطور بفهمیم چه فرمتی یا چه کانالی برای محتوای ما مناسب است؟
غیرمستقیم هم یعنی همین کاری که الان ما انجام میدهیم! اگر محیط وبسایت را یک مهمانی تصور کنیم، محتوا میزبان این مهمانی است و وظیفه دارد به مهمانها (بازدیدکنندگان وبسایت) خوشآمد بگوید، آنها را سرگرم کند و هرکاری که میتواند انجام دهد تا مهمانها مهمانی را زود ترک نکنند. سایتهایی مثل فروشگاه اینترنتی کانادا Wishabi و Amazon Mechanical Turk از این نوع مشوق مالی استفاده میکنند تا کاربران را به مشارکت ترغیب کنند. شما بر اساس محصول یا خدمتی که دارید، تصمیم میگیرید چه نوع محتوایی را در چه کانالی منتشر کنید. این صفحه آخرینبار در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ ساعت ۱۷:۱۰ ویرایش شده است. نقطه تمایز اصلی بین اکبر که عکسهای خود را در حال کباب زدن در صفحه اینستاگرام منتشر میکند با سرآشپز معروف نصرت گوکچه در هدف و چگونگی تولید محتوا است. پس دست به کار شوید و برای بلاگ سایت یا صفحه خود محتوا تولید کنید. با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله می توانید محتوایی با کیفیت و جذاب تولید کنید و به اهدافتان در دنیای دیجیتال دست پیدا کنید. از فرصت های networking در رویداد ها برای معرفی محتوای خود استفاده کنید. استفاده از برچسب های عنوان ( H2، H3، H4) را فراموش نکنید.