در نتیجه اعتراضات و شکایات وارده به درخواست فرماندار وزارت کشور بازرس مخصوص به منطقه اعزام مدارد . مثلا این روزها یک اصطلاحی باب شده است به نام « دکتر گوگل » یعنی افراد زیادی این روزها به جای اینکه در اولین مرحله بیماری شان به دکتر مراجعه کنند نشانه های بیماری شان را در گوگل جستجو میکنند و بر اساس پاسخ های داده شده حدس می زنند که بیماری شان چیست و اگر به نظرشان مورد مهمی نباشد از همان درمان های ارائه شده برای بهبود بیماری شان استفاده میکنند. و بعد از جلب توجه، در گام بعدی به مخاطب بگویید که با کتاب یا جزوه شما میتوانند ریاضی را برای مثال تا روز کنکور صدبار دوره کنند و مطمئنا تست های ریاضی کنکور را خواهند خورد! اگر شما فروشنده کفش ورزشی هستید و مخاطب شما ورزشکاران حرفه ای هستند، می توانید به این شکل شروع کنید که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای به علت پوشیدن کفش های غیر استاندارد و بی کیفیت دچار آسیب های جدی می شوند و مسابقات را در دقیقه های آخر از دست می دهند. در مرحله بعد باید به نوعی از کاه کوه بسازید و مخاطب را درگیر چالش احساسی نرسیدن به مسابقات و از دست دادن شانس قهرمان شدن کنید و در نهایت هم باید کفش های استاندارد و با کیفیت خودتان را به عنوان راه حل این مشکل به مخاطب ارائه بدهید.
و مشخصا یکی از بهترین راه ها این است که در ابتدا درخواست های کوچک و کم ریسک از مخاطب و داشته باشید و بعد در نهایت در خواست یک اقدام بزرگ مثل خرید به او بدهید. این اقدام لزوما نباید دکمه خرید باشد بلکه می تواند ثبت ایمیل، دانلود کتاب الکترونیکی، درخواست مکالمه در چت ، پیش ثبت نام وبینار ، درخواست ارائه تقویم زمان بندی همایش یا کلاسها یا هر میکرو اقدام دیگری باشد. این فرمول هم فرم دیگری از فرمول AIDA می باشد که Collier Robert این فرمول را برای نوشتن صفحات محصول طراحی کرد. گام بعدی شما این است که او را متقاعد کنید او هم میتواند مثل آنها باشد، برای مثال بگویید دانش آموزان مدارس معمولی بدون اینکه وارد استعدادهای درخشان شده باشند هم با استفاده از خدمات شما، توانسته اند ریاضی را با درصد خوبی در کنکور پشت سر بگذارند و اکنون در بهترین رشته در حال درس خواندن هستند. گام بعدی به او بگویید که چاقی میتواند چه مشکلاتی برای او ایجاد کند و باعث شود که نتواند عشق مورد علاقه خودش را جذب کند و یا هیچ وقت در صندلی کلاس های دانشگاه یا شرکت به راحتی جا نشود ! حالا که توانسته اید مرحله 1 و 2 را با موفقیت طی کنید و مخاطب را علاقه مند به خودتان کنید باید در این جا از این علاقه استفاده کنید و او را قانع کنید که محصول یا خدمات شما دقیقا مطابق نیاز اوست و می تواند مشکلش را حل کند.
یا اگر یک محصول ورزشی یا آموزش رقص می فروشید باید در این مرحله به مخاطب بگویید که ورزش و رقص باعث سوزاندن کالری بیشتر میشود و به تناسب اندام شما کمک میکند، رقص باعث آرامش اعصاب و در نتیجه ارتباطات بهتر در طول روز می شود و… شرح دادن تصاویر ( شرح تصویر متنی است که در مورد یک تصویر در صفحه وب نوشته شده است و در صورت عدم بارگذاری تصویر به نمایش گذاشته می شود. مشخصا اگر مخاطب صفحه شما را باز کند و یکباره با حجم زیادی کلمات تو در تو مواجه شود هر چه قدر هم که عاشق خواندن باشد باز هم دوست دارد همچین صفحه ای را زودتر ببندد و یا در حالت خوشبینانه تصمیم بگیرد زمانی به این صفحه برگردد که وقت و حوصله بیشتری داشته باشد و این یعنی از دست دادن حجم زیادی از مخاطب ها . شما باید مخاطب را قانع کنید که مطمئن شود شما درک درستی از مسائل و مشکلات او دارید و پاسخ مناسبی به او میدهید. اگر پاسخ به این سوالات را بدانید قسمت زیادی از راه سخت جذب مخاطب را طی کرده اید.
مثلا یکی از راه های جذب مخاطب و حفظ علاقه او استفاده از محتوای لیست شده است. مهم است که بدانید محتوای شما در چه کانال و فضایی منتشر میشود و متناسب با آن برای تولید محتوا اقدام کنید. حالا که آنها علاقه مند به محصول یا خدمات شما شده اند و از طرفی متقاعد شده اند که محصول یا خدمات شما به درد آنها می خورد و می تواند برایشان مفید باشد وقت آن است که قدم نهایی را بردارید و دکمه CTA یا اقدام به عمل مورد نظرتان را جلوی رویشان بگذارید. همچنین در این مرحله از مزایای خوردن داروهای گیاهی و همچنین اثرات مفید آن روی سایر جنبه های زندگی با او سخن بگویید. با تولید محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار، شما اطمینان حاصل میکنید که هیچ یک از مشتریان خود را از دست ندادهاید و اینگونه، هر فردی که از محتوای سایت شما استفاده میکند، به این نتیجه میرسد که محتوای شما برای او مفید است. انجام میشود. از این رو، تولید محتوا انواع مختلفی دارد و برای هر شکل از محتوا نیازمند فردی با مهارتهای خاص هستیم.