به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، غضنفر امیرجلیلی در نشست اعضای شورای پژوهشی اتاق بازرگانی یزد با اعضای شورای پژوهشی دانشگاه یزد، بر اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه تأکید کرد و به تشریح خدمات اتاق بازرگانی یزد در حوزه‌های مختلف پرداخت. وی بیان کرد: دانشگاه‌ها دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری هستند که اگر به درستی در مسیر ارتباط با صنعت برای حل چالش‌ها به کار گرفته شوند، قطعاً شاهد نتایج مثبتی در بهبود محیط کسب‌وکار خواهیم بود.

امیرجلیلی افزود: اتاق بازرگانی یزد درهای خود را به روی پژوهشگران گشوده است و با تعیین محورهای پژوهشی در ۹ فصل و ۵۰ موضوع، از جمله بازار پول و سرمایه، تسهیل تجارت و توسعه صادرات، بهبود محیط کسب‌وکار، خدمات، گردشگری، صنعت و معدن، اشتغال و نیروی انسانی، صنایع خلاق و دانش‌بنیان، کشاورزی، آب و صنایع غذایی، به دنبال ارتقای محیط کسب‌وکار است.

وی همچنین اعلام کرد که اتاق بازرگانی یزد با تدوین آیین‌نامه‌ای از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری که موضوعات کاربردی، عملیاتی و مسئله‌محور دارند، حمایت خواهد کرد و در صورت ارزشمند بودن طرح‌ها، حمایت بیشتری از آن‌ها به عمل خواهد آمد.

در ادامه این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر با اساتید دانشگاه یزد، مقرر شد که پیشنهادهای کاربردی، عملیاتی و مسئله‌محور بر اساس محورهای پژوهشی و پژوهشکده‌های موجود در دانشگاه به اتاق بازرگانی یزد ارسال شوند.

توسط spideh.ir