علی مروت جو، عضو هیات مدیره ا تحادیه پوشاک تهران شرحی از وضعیت بازار شب عید پوشاک ارائه کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ کشور از نظر اقتصادی و سیاسی تلاطم‌های زیادی را به ویژه در نیمه دوم سال تجربه کرد و این به تضعیف بازار کالاهای مصرفی از جمله پوشاک در شب عید انجامید؛ زیرا مردم به صورت نامتعارفی سرمایه خود را به سمت کالاهای سرمایه‌ای مانند طلا، ارز و از این قبیل سوق دادند و بیش از حد معمول به ذخیره کردن دارایی‌های خود تمایل پیدا کردند و خرید کالاهای مصرفی را به مواد غذایی و دارو محدود و این امر به کاهش تقاضا برای اقلامی مانند پوشاک انجامیده است.

او افزود: در همین حال افزایش نرخ غیررسمی ارز در ماه‌های پایان سال به افزایش هزینه‌های تولید و در ادامه افزایش قیمت انواع کالا در کشور انجامید این اتفاق در حالی رخ داد که قدرت خرید مردم با افزایش هزینه‌های تولید برابری نکرد و فروشندگان مجبور شدند با کاهش حاشیه سود، اجناس خود را عرضه کنند تا قیمت آنها با نقدینگی در اختیار مردم نزدیکی بیشتری داشته باشد اما باز هم کاهش تقاضا را نسبت به شب عید سال گذشته تجربه کردند هر چند فروشندگان پوشاک در شب عید امسال اجناس خود را با ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش نسبت به شب عید سال گذشته عرضه کرده‌اند.

source

توسط spideh.ir