به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، علیرضا سلیمانی صبح امروز _سه‌شنبه پنجم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این طرح، عملیات سوزن‌کوبی، زیرکوبی، بالاست‌ریزی، شیروانی زنی و جوشکاری درز ریل‌های پهن در نقاط دارای تقلیل سرعت برای افزایش سرعت سیر قطارها در خطوط ریلی خاوران-تبریز-میانه اجرا شد.

وی افزود: در خطوط ریلی میانه خاوران تبریز نیز حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ متر در پنج نقطه دارای تقلیل سرعت بود که به منظور سیر ایمن و افزایش سرعت قطارها پیش از فرار رسیدن سال جدید، همه تقلیل سرعت‌های این محور با برنامه ریزی و تلاش‌های جهادی گروه نظارت خط و سازه‌های فنی و پیمانکار ذی‌ربط حذف شد.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: راه‌اندازی و بهره‌برداری از سایت سوخت‌گیری در ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز و حذف نقاط دارای تقلیل سرعت در افزایش سرعت قطارها در خطوط ریلی این منطقه نقش بسزایی ایفا کرد.

سلیمانی ادامه داد: موانع گلوگاهی، تنها تقلیل سرعت موجود خطوط ریلی مسیر پرترافیک میانه تبریز در بلاک آتشبغ سراجو و یک مورد تقلیل سرعت در بلاک نقده ارومیه حذف شد.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، حذف موانع گلوگاهی در تمام خطوط ریلی منطقه آذربایجان طی سال جدید جزو اقدامات این اداره کل است.

به گزارش ایمنا، راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی ۲۱ گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز میانه، تبریز جلفا، تبریز رازی، مراغه ارومیه و در آینده نزدیک میانه بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

source

توسط spideh.ir