به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، حمیدرضا خان محمدی در مراسم افتتاح یک هنرستان در منطقه صفر مرزی هیرمند با تاکید بر ضرورت توسعه هنرستان‌ها به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی برنامه هفتم توسعه کشور اظهار کرد: بر اساس این برنامه، باید ۵۰ درصد از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول وارد هنرستان‌ها شوند که برای تحقق این هدف، کشور به احداث حدود هزار هنرستان جدید نیاز دارد.

وی با اشاره به راهکارهای اجرایی برای افزایش ظرفیت هنرستان‌ها افزود: بخشی از این نیاز از طریق باز تخصیص فضاهای آموزشی و ایجاد کارگاه‌های تخصصی در مدارس موجود برطرف خواهد شد و بخش دیگر نیز با حمایت دولت، خیران و مردم ساخته می‌شود، همچنین توسعه هنرستان‌های جوار صنایع یکی از رویکردهای مهم در این مسیر است که تاکنون اجرای حدود ۱۵۰ هنرستان جوار آغاز شده و نقش مهمی در تربیت نیروی کار ماهر ایفا خواهد کرد.

نهضت توسعه عدالت آموزشی و رشد چشمگیر اعتبارات نوسازی مدارس

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضا و تجهیزات که به دستور رئیس‌جمهور آغاز شده است، بیان کرد: در این طرح حدود هفت هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی در کشور در اولویت قرار گرفته‌اند که شامل مدارس سنگی، پروژه‌های نیمه‌تمام و مناطقی با تراکم بالای دانش‌آموزی و سرانه فضای کمتر از سه مترمربع می‌شود و اجرای این طرح در سراسر کشور آغاز شده و بسیاری از پروژه‌ها اکنون در مرحله عملیاتی هستند.

وی همچنین از اقدامات گسترده برای حذف مدارس کانکسی و بازسازی مدارس فرسوده خبر داد و افزود: مدارس کانکسی تقریباً به مرحله نهایی حذف رسیده‌اند و عملیات ایمن‌سازی مدارس سنگی نیز با اجرای ۳۰۰ پروژه در ۲۲ استان کشور آغاز شده است.

افزایش ۲۰۰ درصدی اعتبارات نوسازی مدارس و استقبال کم‌نظیر خیران

خان‌محمدی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی بودجه نوسازی مدارس در سال ۱۴۰۳ گفت: ابلاغ اعتبارات نوسازی مدارس توسط رئیس مجلس در واپسین روزهای سال گذشته، نشان‌دهنده عزم جدی دولت و مجلس برای اولویت دادن به مدرسه‌سازی است.

وی همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر مشارکت خیران در این حوزه افزود: در سه ماه گذشته تعهدات خیران مدرسه‌ساز از ۱۱.۵ همت به ۱۸ همت افزایش پیدا کرده که این رشد چشمگیر نشان‌دهنده لبیک خیران به ندای رئیس‌جمهور و اهمیت مشارکت مردمی در توسعه فضاهای آموزشی است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان با تأکید بر نقش مردم در پیشرفت آموزش گفت: این رویکرد یک مدل مردم‌پایه است که هر جا مردم دغدغه آموزش فرزندانشان را داشته باشند، کانونی برای توسعه و پیشرفت شکل می‌گیرد، این جریان می‌تواند در بحث کیفیت‌بخشی آموزشی نیز ادامه پیدا کند و ما را به اهداف تعیین‌شده در برنامه هفتم توسعه برساند.

source

توسط spideh.ir