به گزارش پارسینه؛ بانک اقتصاد نوین، بهعنوان نخستین بانک خصوصی ایران، در سالهای اولیه فعالیتش تصویر یک برند پیشرو، مدرن و متفاوت از بانکهای دولتی را ساخته بود. اما در سالهای اخیر، تا حد زیادی از فضای تبلیغاتی و ارتباط مستقیم با مخاطب فاصله گرفت. حالا، بازگشتش به میدان تبلیغات با یک پیام کلیدی شروع شده: «حس نوین، انتخاب نوین»
پیامی که انتخاب کرده، قابل تأمل است: «حس نوین، انتخاب نوین»
«حس نوین، انتخاب نوین» شعاری استراتژیک، کوتاه، خوشریتم و معنادار است که میتواند هم جنبهی احساسی و هم جنبهی منطقی تصمیمگیری مشتری را هدف قرار دهد؛ و در عین حال، یادآور نام برند و هویت متمایز بانک باشد.
• حس نوین: اشاره به تجربهی احساسی و ادراکی مشتری در تعامل با بانک – مثل حس امنیت، سادگی، مدرن بودن یا نوآوری را شامل می شود.
• انتخاب نوین: تأکید بر تصمیم آگاهانهی مشتری در انتخاب بانکی که متفاوت فکر میکند و خدماتی نوین ارائه می دهد.
هدف از این شعار این است که بانک اقتصاد نوین، فقط خدمات ارائه نمیدهد ،بلکه تجربهای نو خلق میکند.
این بازگشت، تنها در قالب یک شعار خلاصه نمیشود. اسپانسری برنامهی تلویزیونی سه پنج، کمپینهای «حس نوین» و «انتخاب نوین» در لینکدین و سایر شبکههای اجتماعی، حضور در فیلیمو و تبلیغات محیطی، همگی نشان از برنامهای منسجم دارند برای اینکه بانک اقتصاد نوین، دوباره به انتخاب اول مشتریان تبدیل شود.
بانک با انتخابهای جدید خودش (مسیر، راهبرد، خدمات) در حال حرکت و پیشرفت است.
به عبارتی شعار، هم روایتگر تحول درونی برند است و هم دعوتکننده از مخاطب برای پیوستن به این تحول.
بازسازی تصویر برند ،هدف بانک اقتصاد نوین از خلق شعار «حس نوین،انتخاب نوین» است.
در سالهای گذشته، بانک اقتصادنوین کمتر در میدان تبلیغات دیده شده بود. انتخاب این شعار نشاندهندهی تلاش برای بازسازی جایگاه برند بهعنوان یک گزینه مدرن، جوانپسند و همراه با تحول است.
هماهنگی شعار با مسیر کمپینها از نقاط حائز اهمیتی است که بانک اقتصاد نوین در مسیر تحول جدید خود به آن توجه کرده است.
• اسپانسری برنامههایی مثل سه پنج هم در راستای دیده شدن برند در موقعیتهایی است که مخاطب درگیر احساس و انتخاب است (مثلاً تفریح، سرگرمی، تصمیمگیری مالی یا شغلی).
توجه به واژه «نوین» بهعنوان هسته برند:
تکرار واژه «نوین» در هر دو بخش شعار، هم یادآور نام برند است و هم بر نوگرایی و تحول تأکید دارد. این باعث میشود شعار:
• بهراحتی در ذهن بماند،
• هویت بانک را تقویت کند،
• و با نام برند همافزایی ایجاد کند.
اهمیت تنوع کانالهای ارتباطی و هدفگیری چندلایه در کمپین «حس نوین،انتخاب نوین»از سوی بانک اقتصادنوین
حضور در رسانههای مختلف، نشان از یک استراتژی جامع برای بازسازی تصویر برند دارد:
• تبلیغات محیطی: یادآوری فیزیکی برند در ذهن شهروندان، بهویژه در نقاط پرتردد شهری.
• لینکدین: برای تقویت تصویر حرفهای برند در میان مدیران، متخصصان و تصمیمگیران اقتصادی.
• فیلیمو: حضور در پلتفرمهای دیجیتال، نشان از درک درست از سبک زندگی نسل جدید و مصرف رسانهای آنهاست.
• تلویزیون (برنامه سه پنج): برای دیده شدن میان مخاطبان عمومی و خانوادهها.
این بازگشت، فقط یک حرکت تبلیغاتی نیست، بلکه بازطراحی جایگاه برند در ذهن مخاطب است.
اقتصاد نوین تلاش میکند دوباره خود را بهعنوان یک انتخاب هوشمندانه، مدرن، و نزدیک به نیازهای نسل جدید معرفی کند.
ترکیب «حس نوین، انتخاب نوین» خیلی خوشریتم و هوشمندانهست.
شعاری استراتژیک، کوتاه، خوشریتم و معنادار است که، یادآور نام برند و هویت متمایز بانک باشد.
source