آرمان امروز-سرویس بین الملل: روسیه و اوکراین هر دو، روز پنجشنبه از پیشروی‌های نظامی جدید نیروهای خود در میدان جنگ خبر دادند.
کی‌یف که نیروهایش وارد خاک روسیه شده‌ و اعلام کرده قصد دارد اراضی تحت کنترل خود را به منطقه‌ای حائل تبدیل کند،‌ از تصرف روستای دیگری در منطقه کورسک خبر داد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین ضمن بازدید از منطقه مرزی که نیروهایش در تاریخ ۶ اوت از آنجا عملیات فرامرزی را آغاز کردند و وارد منطقه کورسک در غرب روسیه شدند، تصرف روستای جدیدی را که نامی از آن برده نشده، اعلام کرد و گفت که این حمله به کاهش گلوله باران منطقه «سومی» در شمال شرقی توسط روسیه کمک کرده است. کی‌یف همچنین اعلام کرده است یک پایگاه هوایی در جنوب روسیه را هدف حمله پهپادی قرار داده و یک حمله دیگر را نیز در منطقه‌ای واقع در حدود ۲۴۰ کیلومتری از محل عملیات جاری در منطقه کورسک صورت داده است. ولودیمیر زلنسکی پس از بازدید از منطقه مرزی و بازگشت به کی‌یف گفت که اقدام نظامی اخیر اوکراین بخشی از تلاش برای پایان دادن به جنگ تحت شرایط مورد نظر کشورش است.
از سوی دیگر، مسکو تایید کرد که یک کشتی روس حامل سوخت در پی حمله اوکراین به بندر کاوکاز در جنوب این کشور غرق شده است؛ بندر کاوکاز که پیش‌تر هدف حملات ارتش اوکراین قرار گرفت سوخت شبه جزیره کریمه اشغالی را تامین می‌کند.
به گفته مقامات محلی، که یک کشتی حامل مخازن سوخت روز پنجشنبه پس از حمله اوکراینی به بندر کاوکاز در جنوب منطقه کراسنودار روسیه در آتش سوخت و غرق شد. فیودور بابنکو، مسئول شهر تمریوک در این خصوص تأیید کرد که کشتی هدف قرار گرفته حامل ۳۰ تانکر سوخت بود و در پی این حمله متحمل خسارات و آتش‌سوزی قابل توجهی شد.
استاندار منطقه کراسنودار در کانال تلگرام خود گفت که ۱۷ تن از خدمه این کشتی نجات یافته و عملیات نجات برای یافتن دو خدمه دیگر ادامه دارد. مقامات اوکراینی هنوز نسب به این حادثه اظهار نظری نکرده‌اند.
آژانس خبری دولتی روسیه، تاس، به نقل از وزارت حمل و نقل این کشور گزارش داد که تمام کارمندان بندر تخلیه شده‌اند. چندین رسانه روسی تصاویری را منتشر کرده‌اند که به وضوح آتش‌سوزی و بلند‌ شدن ستون‌های دود سیاه از کشتی هدف قرار گرفته را نشان می‌دهد.  خبرگزاری تاس نیز در گزارشی اعلام کرد که آتش‌سوزی ناشی از این حمله به محوطه بندر سرایت نکرده است.

source

توسط spideh.ir