جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: علی آمقی رودسری در مراسم گرامیداشت سی امین سالروز تاسیس موسسه رازی شعبه مرند که با حضور رئیس موسسه رازی و هیئت رئیسه در مرند برگزار شد، اظهار کرد: موجب افتخار است که در آستانه صدمین سالروز تاسیس موسسه رازی، سی امین سالگرد شعبه مرند از این مجموعه را جشن بگیریم و آرزو می‌کنم همچون 3 دهه گذشته، دهه‌های دیگری را پابرجا و برقرار در راه پیشرفت و آبادانی کشور و موسسه گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه 30 سال در مطالعات انسانی یک نسل محسوب می‌شود، افزود: با توجه به این مهم و اینکه هر کارمند پس از 30 سال خدمت، بازنشست می شود، می توانیم ادعا کنیم که 30 سال اول را در کنار یکدیگر طی کردیم و این زمان، ساختاری را به عنوان موسسه رازی شعبه شمال غرب کشور ایجاد کرده که دارای دو وجه اصلی روابط انسانی و روابط کاری است.

رئیس موسسه رازی شعبه مرند با اشاره به اینکه حوزه روابط انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است، اما از اشاره به آن صرف نظر می کنیم، گفت: در وجه کاری با مفاهیم کیفیت مواجه شده، در این زمینه  بومی شدیم و به بلوغ اداری رسیدیم و تکالیف روابط اداری برای ما روشن شد؛ در همین مسیر ۳۰ سال را طی کردیم و همچنان سرزندگی و تعصب اولیه را همراه خود داریم.

وی با اشاره به اینکه این روند می تواند ادامه حرکت رو به پیشرفت این مجموعه را تضمین کند، گفت:  البته خطراتی در مقابل ما وجود دارد که اولین مورد بحران ملی محسوب می شود و آن بحران آب و انرژی است که تا حدود زیادی درگیر آن شده ایم و راه برون رفت از آن باید در سیاست گذاری های کلان کشور و موسسه در نظر گرفته شود.

آمقی خاطرنشان کرد: خطر دیگری که این مجموعه را تهدید می‌کند، کهولت پرسنل، تجهیزات و ابنیه است و متاسفانه گاهی در زمینه ابنیه از نقطه خطر هم رد شده ایم که باید در این حوزه چاره اندیشی کنیم.

وی با اشاره به بحران آب و انرژی، تاکید کرد: لازم است سیاست‌های سختگیرانه‌تری را نسبت به مصرف آب و انرژی پیش بگیریم که قسمت زیادی از آن به مدیریت برمی‌گردد اما تک تک کارکنان باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند چراکه بی توجهی به این مهم می‌تواند زیست در فلات ایران را به خطر بیندازد.

رئیس موسسه رازی شعبه مرند اضافه کرد: جدای از اصلاح سیاستگذاری‌ها، باید همه احساس وظیفه مندی در این زمینه داشته باشیم. 

وی در ارتباط با خطر دوم که کهولت پرسنل و تجهیزات و ابنیه است، افزود: با توجه به حمایت های همیشگی موسسه مادر(کرج) در این حوزه نیز دست نیاز و یاری به سمت آنان دراز می‌کنیم چراکه نوسازی تجهیزات و ابنیه، با توجه به پروژه بسیار مهم ساخت واکسن آنفلوانزای پرندگان، موضوع پر اهمیتی است که مسکوت مانده است.

آمقی خاطرنشان کرد: باید از تجهیزات بروز در خطوط تولید بیشتر بهره ببریم و با توجه به کمبود نیروی انسانی، از افراد در حوزه تحقیق و توسعه و R &D استفاده کنیم.

 

source

توسط spideh.ir