به گزارش جام جم آنلاین کرمان، مجموعه آزمایشگاهی تجزیه مواد معدنی “زر آزما ماهان” در شهرک صنعتی شماره ۳ شهر کرمان با حضور امیرحسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مجید دوستعلی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حسینی نژاد مدیرکل صمت استان کرمان و جمعی از مدیران افتتاح شد.

آ

در این مراسم مدیرعامل مجموعه آزمایشگاهی موادمعدنی زر آزما ماهان، گفت: این مجموعه به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان از سال ١٣٩١ فعالیت خود را با هدف ارتقای دانش و فناوری در حوزه آنالیز مواد معدنی شروع کرده است.

 

سعید شکوریان، با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از غنی‌ترین مناطق معدنی کشور است، افزود: اگر این منابع به‌طور علمی و دقیق مورد بررسی قرار گیرند، می‌توانند به توسعه معدنی کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه این مجموعه آزمایشگاهی قادر است طیف گسترده‌ای از خدمات را در اکتشاف، استخراج، فرآوری و آنالیز دقیق در کشف معادن و بهینه‌سازی و اتحصال مواد معدنی ارائه دهد تصریح کرد: این مجموعه آزمایشگاهی تجزیه مواد معدنی ظرفیتی برابر با بیش از ۴۰۰ هزار تن آنالیز تخصصی را دارد و می‌تواند تأثیر به‌سزایی در معدن کشور داشته باشد.

 

شکوریان، از صرفه‌جویی ارزی و زمانی به‌ عنوان مزایای آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی زرآزما ماهان کرمان نام برد و افزود: نمونه‌ها در این آزمایشگاه با دقت بیشتری آنالیز می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه با چالش‌های چون تحریم‌های اقتصادی، محرومیت‌های بین‌المللی و تحریم داخلی دست و پنجه نرم می‌کنیم افزود: نبود متولی در وزارت صمت در حوزه آزمایشگاهی و تعرفه‌های بالا برای ورود تجهیزات مورد نیاز به کشور از جمله مسائل و مشکلات می باشد.

source

توسط spideh.ir