به گزارش ایرنا، عبدالرضا دادبود امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سطح زرد که هواشناسی استان در رابطه با بارش های شدید در ۲۴ ساعت آینده اعلام کرد همه دستگاه های اجرایی در حالت آماده باش به سر می برند.

وی گفت: هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران سطح قرمز اعلام شد که همه شهروندان این هشدارهای را جدی گرفته و در مناطق کوستانی تردد نداشته باشند.

دادبود با اشاره به این مطلب که امروز تردد در جاده کندوان مسدود است اظهار کرد: از تردد خودروهای سنگین غیر ضرور در جاده های مواصلاتی استان جلوگیری می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: با توجه به این که شدت بارش ها از امروز آغاز خواهد شدهمه شهروندان از تردد غیر ضروری در جاده ای مواصلاتی مازندران خودداری کنند.

رانندگان از تردد غیر ضرور در جاده های مازندران خودداری کنند

هواشناسی مازندران با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد که با تقویت سامانه سرد بارشی از صبح امروز شنبه تا روز یکشنبه بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما، در برخی مناطق با تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی (بالای ۲ هزار و ۵۰۰ متر) با بارش برف در استان خواهیم داشت.

آبگرفتگی معابر، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها صاعقه و کاهش دید، لغزندگی، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان از پیامدهای این سامانه است.

هواشناسی توصیه کرد که شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، لایروبی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

source

توسط spideh.ir