به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی امشب_شنبه هفتم مهر_ اظهار کرد: امروز آسمان گیلان ابری و مه‌آلود بود و بر اساس هشدار سطح نارنجی صادر شده، همانطور که انتظار داشتیم در مناطق مختلف استان شاهد بارش باران بودیم و طی ۲۴ ساعت گذشته بیشتر بارندگی در گیلان، در بندرانزلی با ۶۳ میلی‌متر، املش با ۵۶ میلی‌متر و رشت ۴۳ میلی‌متر، ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران همچنان در برخی نقاط گیلان ادامه دارد، افزود: امروز آستارا با ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب‌وونی در ارتفاعات تالش با شش درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد سامانه خنک و بارشی امشب تا صبح فردا (یکشنبه) در گیلان فعال است و طی این مدت بارش باران را در برخی نقاط استان شاهد خواهیم بود.

سدیدی ادامه داد: از ظهر فردا، سامانه بارشی به تدریج از گیلان خارج می شود و از روز دوشنبه تا چهارشنبه جوی آرام و پایداری در گیلان حاکم خواهد شد و طی این مدت در بیشتر ساعات، آسمانی صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد در استان پیش‌بینی می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، جریانات جنوبی و گرم به گیلان نفوذ می کند و طی این مدت شاهد ورزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود و طول هفته افزایش دمای هوا به طور متوسط شش تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در متاطق مختلف استان مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: فردا دریای خزر مواج است و ارتفاع موج حداکثر به یک سانتی‌متر می‌رسد، شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است؛ اما از روز دوشنبه دریا آرام خواهد شد.

source

توسط spideh.ir