اجرای حکم آسمانی قصاص در خمین

به گزارش جام جم آنلاین،حکم دو سارق مسلح و عاملان شهادت شهید ستوان دوم مرتضی براتی در شهرستان خمین اجرا شد.

برخورد قاطع و عدم تخصیص هرگونه ارفاقات قانونی به مجرمان جرایم خشن و خطرناک که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، همواره از تاکیدات رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمین در رابطه با جزئیات پرونده گفت: طبق گزارش ماموران انتظامی بامداد روز ۲۵ آذرماه سال ۱۳۹۹، سارقان مسلح در شهرستان خمین با ماموران پلیس درگیر و با دو دستگاه خودرو از محل متواری می‌شوند. در جریان تعقیب و گریز سارقان در میدان حجاب شهرستان خمین به سمت ماموران پلیس شلیک می‌کنند که منجر به شهادت ستوان دوم مرتضی براتی می‌شود.

ابراهیم گمیزی افزود: سارقان از محل متواری می‌شوند که با دستورات قضایی و اقدامات پلیسی، متهمان در نهایت در استان‌های دیگر شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان شهرستان خمین با بیان اینکه متهمان پرونده چندین فقره سابقه سرقت داشتند ادامه داد: پس از دستگیری سارقان، کیفرخواست بعد از انجام تحقیقات در تاریخ ۶ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.

وی ادامه داد: دادگاه پس از انجام تشریفات قانونی با حضور وکلای متهمان برگزار شد و در نهایت ۲ نفر از متهمان به اتهام مشارکت در محاربه از طریق تیراندازی و از بین بردن امنیت راه‌ها به اعدام محکوم شدند.

گمیزی گفت: حکم متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد که حکم صادره عینا تایید و ابرام شد و حکم این متهمان صبح امروز ۹ مهرماه در ملاعام اجرا شد.

source

توسط spideh.ir