هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، سه شنبه شب با برگزاری ۹ دیدار آغاز شد.

تیم اینتر موفق شد در شب درخشش مهدی طارمی، با چهار گل ستاره سرخ بلگراد را شکست دهد. در این دیدار که در ورزشگاه جوزپه مه آتزای شهر میلان برگزار شد، تیم میزبان خیلی زود و در دقیقه ۱۱ روی ضربه آزاد با ضربه هاکان چالهانغلو به گل رسید. مهدی طارمی که در این مسابقه در ترکیب ثابت نراتزوری قرار گرفته بود، روی گل دوم این تیم تاثیر گذار بود و در دقیقه ۵۹ یک پاس گل به مارکو آرناتوویچ دیگر مهاجم امشب اینتر داد.

طارمی در دقیقه ۷۱ یک پاس گل عالی هم برای لائوتارو مارتینز کاپیتان اینتر فراهم کرد تا بازی سه بر صفر شود. اینتر در دقیقه ۸۰ صاحب یک ضربه پنالتی شد و این بار خود مهدی طارمی پشت ضربه قرار گرفته و پنالتی را به گل تبدیل کرد تا درخشش در این مسابقه را تکمیل کرده باشد. این اولین گل رسمی طارمی با پیراهن اینتر بود. لائوتارو مارتینز کاپیتان و پنالتی زن اول اینتر، اجازه داد طارمی این ضربه پنالتی را بزند تا پای او هم به گلزنی باز شود.

اینتر در نهایت با چهار گل پیروز شد تا پس از تساوی هفته نخست مقابل منچسترسیتی، چهار امتیازی شود و به رتبه پنجم برسد.

اما همشهری اینتر یعنی تیم میلان در بای آرنا مهمان بایرلورکوزن قهرمان فصل گذشته بوندس لیگا بود که با یک گل شکست خورد. پس از گل دقیقه ۲۱ بونیفاکو که توسط VAR به دلیل آفساید مردود اعلام شد، همین بازیکن در دقیقه ۵۱ یک بار دیگر دروازه روسونری را باز کرد. میلان برای فرار از دومین شکست متوالی در لیگ قهرمانان تلاش زیادی کرد و حتی یک بار با ضربه هرناندز تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد، اما موفق به گشودن دروازه نشد و یک بر صفر شکست خورد.

میلان که در هفته نخست هم مقابل لیورپول شکست خورده بود، بدون امتیاز در رتبه ۲۹ جدول ۳۶ تیمه لیگ قهرمانان جای دارد. شاگردان ژابی آلونسو، اما با کسب دومین برد خود ۶ امتیازی شدند و در رتبه سوم قرار دارند.

در دیگر دیدار مهم، آرسنال با دو گل پاری سن ژرمن را در ورزشگاه امارات لندن شکست داد. کای هاورتز و بوکایو ساکا گلزنان توپچی‌ها در این بازی بودند تا شاگردان آرتتا هم ۴ امتیازی شوند. پاری سن ژرمن، اما که در هفته اول خیرونا را شکست داده بود، با این شکست سه امتیازی باقی ماند.

بارسلونا نیز با پنج گل یانگ بویز سوئیس را در هم کوبید. رابرت لواندوفسکی (۲ بار)، رافینیا، اینگو مارتینز و یک گل به خودی این نتیجه را برای بارسا رقم زدند.

بارسلونا که هفته نخست مقابل موناکو شکست خورده بود، با این برد سه امتیازی شد و به رتبه دهم صعود کرد. یانگ بویز هم با دو باخت سنگین پیاپی، در رتبه آخر (۳۶) جای دارد.

منچسترسیتی با چهار گل میزبانش اسلوان براتیسلاوا اسلواکی را شکست داد. گوندوغان، فودن، هالند و مک آتی گلزنان سیتیزن‌ها در این بازی بودند. شاگردان گواردیولا با این پیروزی چهار امتیازی شدند و تیم اسلواک در رتبه سی و پنجم قرار دارد.

دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک با نتیجه پرگل هفت بر یک مهمانش سلتیک اسکاتلند را در هم کوبید. این برد با درخشش کریم آدیمی به دست آمد که توانست در این دیدار هت تریک کند.

گل نخست آدیمی در دقیقه ۱۱ بازی روی پاس در عمق عالی یولیان برانت در موقعیت تک به تک با کاسپر اشمایکل به ثمر رسید. گل دوم او، اما می‌تواند کاندیدای گل هفته لیگ قهرمانان شود. این بار پس از ارسال کرنر از سمت راست زمین، با دفع ناقص مدافعان سلتیک توپ پشت محوطه جریمه زیر پای آدیمی قرار گرفت و او پس از یک تاثیر گذاری روی توپ، بلافاصله با پای چپ شلیک محکمش را روانه دروازه سلتیک کرد و گل دوم خود و سوم دورتموند را به ثمر رساند. درخشش آدیمی در نیمه نخست همچنان ادامه داشت و او ابتدا در دقیقه ۴۰ یک پنالتی از مدافعان سلتیک گرفت تا سرهو گیراسی بازهم در لیگ قهرمانان گلزنی کند و سپس در دقیقه ۴۲ روی یک توپ گیری عالی از مدافع سلتیک، بازهم با پای چپ از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد و این بار با ضربه زمینی خود دروازه اشمایکل را گشود. امره جان، گیراسی (۲ بار) و انمچا دیگر گل‌های دورتموند را زدند.

دورتموند با این پیروزی صدرنشین شد.

در سایر دیدارها، برست فرانسه با چهار گل میزبانش سالزبورگ اتریش را شکست داد تا با ۶ امتیاز در رتبه دوم قرار گیرد، اشتوتگارت و اسپارتاپراگ با تساوی یک بر یک کارشان را خاتمه دادند و مصاف تیم‌های آیندهوون و اسپورتینگ لیسبون با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 

source

توسط spideh.ir