به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی افزود: پایانه‌های مرزی به عنوان ورودی‌های کشور بوده و در تأمین زیرساخت‌ها باید به این مناطق توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه مرز کیله سردشت یک مرز با اهمیت برای آذربایجان غربی است، اضافه کرد: ساماندهی و تقویت این مرز یکی از ضروریات برای استان و ارتقای معیشت مرزنشینان به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها نباید با کندی و معطلی مواجه باشد، بیان کرد: سازماندهی و ساماندهی نیروهای فعال در پایانه‌های مرزی لازم است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این نشست که فرماندار و مسؤولان سردشت نیز به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، گفت: آسفالت مسیر سایت داخلی مرز کیله سردشت به اتمام رسیده ولی در ۷۰۰ متر در بیرون از سایت مشکلاتی داشتیم که مربوط به ابنیه های فنی و لایه‌های روسازی و دیوار حایل بتنی بود که اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد مابقی اقدامات هم انجام می‌شود.

ایرج دست نشان اظهار کرد: طرح جامع مرز سرو تصویب شده و دارای شرایطی است که دستورات لازم توسط استاندار آذربایجان غربی انجام و مطالعات آبخیز داری هم انجام شده است.

وی اظهار کرد: ما هم مکلف شدیم که نسبت به اجرایی کردن طرح جامع مرز سرو و اخذ اعتبارات لازم از سازمان مرکزی اقدام و مراحل بعدی را انجام دهیم.

source

توسط spideh.ir