به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر مسعود پزشکیان در این دیدار گفتمان دولت چهاردهم در ایجاد وحدت و انسجام در کشور را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت و نیاز مبرم برای حال و آینده کشور عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم آنچه کشور را در برابر هر تهدید خارجی مصون و محفوظ خواهد کرد و قدرت ما را برای ایستادگی در مقابل دشمنان تقویت می‌کند، تحقق وحدت و انسجام در کشور است.

رئیس جمهور در ادامه جذب حداکثری همه افراد جامعه با سلایق مختلف را از جمله اصول اساسی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: هدف و تلاش ما این است که با رفتار و عملکرد صحیح و اصولی با مردم، آن بخش از جامعه که دچار دلخوری و گلایه‌مندی‌هایی شده‌اند نیز به سمت خود بیاوریم نه اینکه فاصله آنها را با نظام و حاکمیت روز به روز بیشتر کنیم.

رئیس جمهور نارضایتی‌های به حق مردم از مشکلات اقتصادی، تبعیض و بی‌عدالتی را ناشی از انباشت سوعملکردها عنوان کرد و افزود: اینکه امروز جامعه ما از بی‌عدالتی در نظامت سلامت، اقتصاد و آموزش رنج می‌برد به خاطر این است که برنامه‌های تدوین شده از سوی ما مسئولین عدالت‌محور نبوده و ما در تلاشیم در مسیر اصلاح این روند حرکت کنیم، گر چه این فرایند زمانبر و مستلزم بازنگری در روش‌ها و شیوه‌های مدیریتی است.

رئیس جمهور اتخاذ رویکردهای تنگ‌نظرانه و رفتارهای سلبی را موجب سرخوردگی و دل‌مردگی جامعه به ویژه نسل جوان و هزینه‌تراشی برای نظام دانست و گفت: ما معتقدیم اگر عده‌ای از سر ناآگاهی خطایی مرتکب شدند، نباید بدون اغماض و مسامحه آنها را طرد یا از محیط کار یا دانشگاه اخراج کرد، بلکه باید آنها را روشن و آگاه کرد.

دکتر پزشکیان در ادامه با بیان اینکه هیچ ظلمی بالاتر از آن نیست که یک حرف و رفتار غلط را به زور در جامعه اجرا کرد، افزود: ما معتقدیم اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی قابل افتخار و قابل دفاع است و راهکار بسیاری از مشکلات کشور را در بر دارد، اما برخی نگاه و رفتار غلط خود را به نظام و انقلاب نسبت می‌دهند و با زور و دعوا به دنبال اجرای آن در جامعه هستند.

رئیس جمهور اظهار داشت: بنده در انتخابات مجلس با ادعای عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی رد صلاحیت شدم، در حالی که در تمام زندگی‌ام پس از پیروزی انقلاب، صرف کار و خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

دکتر پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود ملاک و معیار به کارگیری مدیران در دولت چهاردهم را ارزشیابی بر اساس شاخص‌ها و شایستگی‌ها عنوان کرد و افزود: ما از ابتدا به هیچ کس وعده پست و مقام ندادیم و برای انتخاب مدیران شاخص تعیین کردیم و از حضور هر مدیری که واجد این شرایط باشد ولو اینکه بر علیه ما بوده باشد، استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور همچنین غلبه بر چالش‌ها و مشکلات اجتماعی را نیازمند انشراح صدر و پرهیز از هر گونه برخوردهای تند و نادرست عنوان کرد و گفت: برای حل چالش‌های اجتماعی نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم تصور کنند ما دشمن آنها هستیم، بلکه باید با انشراح صدر، رفتار عزتمندانه و با حفظ کرامت، آحاد جامعه آنها را در این مهم سهیم کنیم.

دکتر پزشکیان در پایان تصریح کرد: ما صادقانه به دنبال خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات کشور هستیم و در این مسیر از همه جریانات و دیدگاه‌های مختلف دعوت می‌کنیم به جای اختلاف و دعوا با یکدیگر به ما در این هدف مقدس کمک کنند.

source

توسط spideh.ir