منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه توسعه ایستگاه‌های هواشناسی، سنجش گردوغبار و ایستگاه آلودگی هوا در اصفهان به منظور تشخیص سریع و اطلاع‌رسانی به موقع نیازمند تأمین اعتبارات و امکانات لازم است، اظهار کرد: ساماندهی تجهیزات هواشناسی نیازمند نگاه ملی است.

وی تقویت ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوای شهر اصفهان را توسط سازمان محیط زیست ضروری دانست و افزود: از سازمان هواشناسی کشور گلایه‌مند هستیم که طی سال‌های اخیر مصوبه احداث رادار هواشناسی اصفهان را تعیین کرده است، اما به رغم پیگیری‌ها تاکنون این پروژه مهم برای تشخیص سریع آلایندگی‌ها و رویدادها اجرایی نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با ابراز نگرانی و تأسف از اینکه اصفهان رادار هواشناسی ندارد، تصریح کرد: ضروری است کلانشهر اصفهان در وضعیت بحرانی که به عنوان معین پایتخت تعیین شده است، سازمان هواشناسی کشور مصوبات تأمین و تکمیل ساخت ایستگاه رادار در نصف جهان را پیگیری و اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبه سند جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان در شورای برنامه‌ریزی استان، هواشناسی موظف است حداقل پیش از وقوع وضعیت جوی هشدارهای لازم را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند و توسعه ایستگاه‌های هواشناسی و اقلیم‌شناسی را رصد کرده و پایش گسترده شرایط آلودگی هوا را در دستور کار قرار دهد.

source

توسط spideh.ir