به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حمیدرضا آقاجانی امروز _دوشنبه شانزدهم مهر_ در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد ۱۹۶ واحد پستی دارد اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ واحد دولتی و ۱۷۸ واحد خصوصی هستند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بین ۱۲ الی ۱۵ هزار مرسوله پستی در سطح استان یزد توزیع می‌شود افزود: تمایل و اقبال مردم به خریدهای اینترنتی در حال افزایش است به‌نحوی‌که در ۶ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۶۶ هزار مرسوله در زمینه خریدهای اینترنتی در سطح استان جا به جا شده است که نسبت به مدت مشابه رشدی دو برابری را نشان می‌دهد.

مدیرکل پست استان یزد تصریح کرد: خوشبختانه ۹۶.۵ درصد مرسولات پستی در استان با موفقیت توزیع شدند و یزد جزو استان‌های موفق در کشور معرفی شده و در خصوص رشد میزان مرسولات پستی در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

آقاجانی از راه‌اندازی سامانه ثبت شکایات پست در استان خبر داد و گفت: این امر سبب شد میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در استان به ۴.۸ ساعت کاهش یابد این در حالی است که میانگین این زمان در کشور عددی ۵۰ درصد بالاتر از میانگین زمانی در استان یزد است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد ۱۲۶ پستچی فعال دارد گفت: از این تعداد ۷۶ نفر از آنها در مرکز استان فعالیت دارند و مابقی در شهرستان‌ها خدمت می‌کنند، همچنین مجوز جذب ۲۰ نفر نیروی نامه‌بر جدید در استان گرفته شده است.

مدیرکل پست استان یزد مهم‌ترین چالش این مجموعه را عدم‌اعلام آدرس دقیق عنوان کرد و افزود: بهترین ابزار همکاران مردم با پست و نیروهای پست در این حجم از فعالیت و سختی کار تحویل مرسولات به همراه آدرس استاندارد است، در بسیاری از شهرستان‌ها فاقد آدرس کامل و استاندارد هستیم که منجر به مشکل می‌شود.

آقاجانی گفت؛ روزانه در استان به طور میانگین افزون بر ۱۲ هزار مرسوله و گاهاً تا ۱۵ هزار مرسوله نیز توزیع می‌شود، همچنین ترافیک مرسولات صادره استان طی شش ماه ابتدای امسال، سه میلیون و ۶۰۰ مرسوله بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

source

توسط spideh.ir