تعداد بازدید : 0

به گزارش جام جم آنلاین، مخلص الائمه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه بحران استان که در فرمانداری ساوه تشکیل شد، گفت: با استمرار کاهش نزولات آسمانی، ادامه بحران آب حتی در سال آینده نیازمند تمهیدات مخصوصی دارد.
او عنوان کرد: توصیه به صرفه جویی در مصارف شرب و کشاورزی برای همه‌ی مردم، می‌توانیم این وضعیت را تا حدودی مدیریت کنیم.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص گفت: طرح انتقال آب سد کوچکی نیازمند اعتبارات فراوانی است و با وجود اینکه برای شروع عملیات آن از معاونین دو وزراتخانه حضور داشتند ولی عملا طرح پیشرفت مناسبی نداشته است.
حجت الاسلام سبزی افزود: برای تسریع در اجرای انتقال آب از سد کوچری، خط انتقال ساوه به آوه در دستور کار قرار گرفته که مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از مصوبات دولت سیزدهم برای آن در نظر گرفته شده است که برای تخصیص احتیاج به پیگیری از سازمان برنامه و بودجه دارد.
او ادامه داد: باغات کشاورزی در ساوه نیز نیازمند تمهیدات لازم و استفاده از چاه‌های کشاورزی برای آبیاری دارد که می‌توان از طریق هم پوشانی و برای گذر از بحران موجود، شرایط لازم را فراهم کرد.
سرپرست امور منابع آب استان مرکزی نیز گفت: از حجم ۲۷۷ میلیون متر مکعب سد الغدیر ساوه، هم اکنون متأسفانه ۲۰ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که ۱۶ میلیون مترمکعب حجم غیر قابل استفاده و فقط ۴ میلیون متر مکعب قابل استفاده است.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: عبور از شرایط بحران بدون شک با همکاری مردم در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب امکان‌پذیر خواهد بود.

source

توسط spideh.ir