به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، طیبه جوادی مدیر آموزش‌وپرورش نهبندان امروز _پنجشنبه نوزدهم مهر_ با گلایه از کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم با استخدام ۳۰ نیروی پرورشی جدید بخشی از این مشکل رفع شود.

وی به موضوع مهاجرت دانش‌آموزان از شهرستان اشاره کرد و افزود: موضوع مهاجرت خانواده‌ها یک مسئله مهم در حوزه آموزش است، به طوری که خانواده‌ها برای تحصیل فرزندشان در دوره دوم متوسطه به شهرهای دیگر مهاجرت می‌کنند که باید آسیب‌شناسی و چاره‌اندیشی شود.

مهدی‌مرادی، فرماندار نهبندان نیز بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز ذیل شورای فرهنگ عمومی تاکید و اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز موضوعات مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرستان را بررسی کرده و در شورای فرهنگ عمومی برای آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: باید معضلات اجتماعی نهبندان بررسی شده و برای آن‌ها راهکار ارائه دهیم که قابل اجرا در این منطقه باشد.

فرماندار نهبندان به استفاده از ظرفیت انسانی هنرمندان نهبندانی در مراسمات اشاره و خطاب به مسئولین و بخشداران تاکید کرد: از هنرمندان و گروه‌های هنری شهرستان در مراسمات شهرستانی استفاده شود.

وی با بیان این که فضاهای فرهنگی در ۳ بخش مرکزی شوسف و سرداران ضعیف است، گفت: بزرگترین کتابخانه روستایی کشور در روستای خوانشرف نهبندان واقع شده و از این ظرفیت باید به گونه‌ای استفاده شود که در سطح ملی مطرح شود.

محمد خسروی فعال اجتماعی و حوزه سلامت شهرستان نهبندان هم در این جلسه به بیان برخی مسائل اجتماعی این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: تاکنون کمتر در حوزه اجتماعی کار تحقیقاتی انجام شده و نیاز است در این حوزه آسیب‌ها شناسایی شده و برای آن راهکار عملی ارائه شود.

وی افزود: تاکنون ۵ کتاب در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر در آورده‌ام که از این تعداد ۳ کتاب چاپ و بقیه در دست اقدام است.

source

توسط spideh.ir