به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، یوسف شجاعی امشب _پنج‌شنبه نوزدهم مهر_ اظهار کرد: امروز آسمان در نقاط مختلف گیلان غالباً صاف و آفتابی و جهت جنوبی در منطقه برقرار بود که سبب شد در نواحی جنوبی استان و در ارتفاعات، وزش باد گرم داشته باشیم.

وی افزود: امروز شاهد افزایش دما در اکثر نقاط گیلان بودیم و روز نسبتاً گرمی را در استان سپری کردیم، به طوری که منجیل با ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و صبح امروز اسب‌وونی در ارتفاعات تالش با ۱۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت به ۲۹ درجه رسید.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: روز جمعه، شرایط جوی گیلان کم‌وبیش ناپایدار خواهد بود و گاهی در برخی نقاط استان افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده به خصوص ساعت‌های عصر و شب مورد انتظار است.

شجاعی ادامه داد: از روز شنبه، ورود و تقویت سامانه بارشی در گیلان سبب افزایش ابر در نقاط مختلف استان می‌شود و این سامانه تا اواسط هفته آینده در استان فعال خواهد بود و در طول این مدت آسمان گیلان، غالباً ابری و مه آلود، به تناوب بارش باران و وزش باد و در برخی نقاط احتمال رعدوبرق و بارش تگرگ پیش بینی می‌شود و بارش‌ها می‌تواند در برخی نقاط استان شدید باشد.

کارشناس هواشناسی گیلان تصریح کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه، بارش‌ها در برخی نقاط استان می‌تواند شدید باشد و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در برخی مناطق وجود دارد، لذا طی این مدت به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم از استقرار در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها پرهیز کنند.

شجاعی افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده دمای هوای گیلان روند کاهشی خواهد داشت و هوا به تدریج سردتر می‌شود و دریای خزر از فردا شب مواج خواهد شد و طی این مدت برای فعالیت مرتبط دریایی نامناسب خواهد بود.

source

توسط spideh.ir