به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی آقامحمدی، در بازدید از دستاوردهای شهرداری تهران در نمایشگاه شهر پایدار گفت: معتقدم ایجاد سامانه هشدار سریع زلزله را می‌توان مهم‌ترین کار شهرداری تهران دانست و اگر شهرداری بخواهد ارائه‌ای از دستاورد خود به مردم در یک کلمه داشته باشد همین یک سامانه کافی است تا مردم اذعان کنند که شهرداری هم جان مردم را دیده و هم موضوعات مهم دیگر را انجام داده است.

وی ادامه داد: ایجاد این سامانه کار بسیار خوبی است و پیاده سازی اجرایی آن در میان مردم کلیدی ترین اقدام ممکن است؛ حتی اگر این فرهنگ سازی چندین سال طول بکشد.

آقامحمدی لازمه اجرای این اقدام را همراهی دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: مردم باید بدانند زمانی که هشداری اعلام شد، از چه کسی تبعیت کنند و چه اقدامی را انجام دهند و می‌بایست برای اجرایی شدن این اقدام، صدا و سیما در چند روز متوالی و در چندین نوبت در هر روز به معرفی سامانه و اقدامات لازم در زمان دریافت هشدار بپردازد تا همه در جریان وجود و نحوه عملکرد آن قرار گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پراکندگی اطلاعات در موضوعات مختلف، عنوان کرد: می‌بایست دستورالعمل وظایف همه دستگاه‌ها در قالب یک سند ملی به تصویب برسد تا تکلیف همه دستگاه‌ها مشخص شود و ما نیز پذیرای بررسی این سند هستیم.

source

توسط spideh.ir