در بازار فارکس چه خبر است؟ در صفحه اخبار فارکس وضعیت بازار های مالی و جریانات بزرگی که در بازار های مختلف به راه افتاده اند را بررسی می کنیم. تاثر بازار های سهام، ارز، رمزارز و کالا بر یکدیگر بررسی می شوند و روند های کوچک و بزرگی که کلیت بازار را تغییر می دهند را تحلیل و ارزیابی می کنیم تا آینده کوتاه برای خواننده شفاف شود.

در بازار فارکس چه خبر است؟ تمام اتفاقات مهم بازار در یک هفته اخیر!

اخبار فارکس – سه شنبه ۳۰ آبان

امروز شاخص‌های سهام آسیایی به تبعیت از بازار سهام آمریکا مثبت هستند. دیروز رالی صعودی بازار سهام آمریکا ادامه یافت و عرضه ۱۶ میلیارد دلاری اوراق خزانه‌داری ۲۰ ساله آمریکا هم با تقاضای خوب خریداران مواجه شد. در این میان دلار آمریکا تضعیف شده است.

بورس سهام

سهام شرکت‌های فناوری بهترین عملکرد را دارند. شاخص سهام شرکت‌های انبوه‌ساز چینی تا ۷٫۶ درصد بالا آمده و در حال ثبت بزرگ‌ترین رشد خود از ماه سپتامبر به امروز است. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم وضعیت خوبی دارند. دیروز شاخص سهام S&P500 در بالاترین سطح از ماه اوت بسته شد و شاخص نزدک ۱۰۰ هم به بالاترین سطح ۲۲ ماه اخیر صعود کرده است.

بازار اوراق قرضه

در معاملات امروز آسیا قیمت اوراق خزانه‌داری آمریکا افزایش خوبی داشته است. دیروز حراج اوراق خزانه‌داری ۲۰ ساله آمریکا با تقاضای قوی مواجه شد. رشد قیمت اوراق خزانه‌داری یعنی کاهش بازدهی اوراق. بعد از حراج دیروز، بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا هم پایین آمد و به محدوده ۴٫۴ درصدی سقوط کرد.

بازار فارکس

هم‌زمان با سقوط بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا، دلار هم سقوط کرده و به پایین‌ترین سطح ۱۱ هفته اخیر رسیده است. دلار آمریکا در برابر تمامی ارزهای اصلی سقوط کرده است. تضعیف ارزش دلار آمریکا باعث شده تا ین ژاپن برای چهارمین روز متوالی در برابر دلار تقویت شود و جفت ارز USDJPY پایین بیاید. از دید تحلیلگران، روند نزولی دلار آمریکا می‌تواند بیشتر از این ادامه یابد.

عملکرد ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا 21 نوامبر 1 اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
از ابتدای هفته تنها دلار کانادا عملکرد ضعیفی در برابر دلار آمریکا داشته است. سایر ارز ها در برابر دلار تقویت شدند.

اخبار فارکس – دوشنبه ۲۹ آبان

امروز شاخص‌های سهام آسیایی مثبت هستند و دلار آمریکا تضعیف شده است. بازار اعتقادی به افزایش نرخ بهره آمریکا ندارد. شاخص سهام نیکی ۲۲۵ ژاپن به اوج تاریخی جدید ۳۳ ساله صعود کرده است. سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر شده‌اند.

بورس سهام

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در حال صعود به بالاترین سطح دو ماه اخیر است. نظرات داویش هفته گذشته مقامات فدرال رزرو آمریکا باعث شده تا بازار مطمئن شود که نرخ بهره آمریکا دیگر افزایش نخواهد یافت. انتظارات نرخ بهره‌ای باعث تضعیف ارزش دلار آمریکا و ریسک‌پذیری بازار شده است. به همین دلیل دارایی‌های ریسکی سیر صعودی دارند.

شاخص سهام نیکی ژاپن به بالاترین سطح از سال ۱۹۹۰ صعود کرده و تنها در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۸ درصد مثبت است! تضعیف ارزش ین ژاپن، درآمد خوب شرکت‌های سهام و اصلاحات مدیریتی و دولتی عامل اصلی رشد بازار سهام ژاپن بودند.
شاخص‌های آتی سهام آمریکا تغییر زیادی نسبت به روز جمعه نداشته‌اند.

انتظارات نرخ بهره‌ای

در حال حاضر از دید سرمایه‌گذاران شانس اولین کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه مارس ۲۰۲۴ به ۳۰ درصد رسیده است. بعد از سخنرانی نایب‌رئیس فدرال رزرو آمریکا، شانس کاهش نرخ بهره هم بالا رفته است. او گفته که ما با پایان سیاست‌های انقباضی فاصله کمی داریم. با این حال رئیس فدرال رزرو سان فرانسیسکو هنوز مطمئن نیست که تورم در مسیر رسیدن به هدف ۲ درصدی قرار گرفته یا خیر؟

عملکرد ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا 20 نوامبر 2 اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
در اولین روز کاری هفته تمامی ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا تقویت شده اند.

اخبار فارکس – پنجشنبه ۲۵ آبان

رالی صعودی و سه روز شاخص‌های سهام آسیایی متوقف شد. دلار آمریکا بعد از سقوط شدید اخیر، تقویت شده است. واکنش بازار به رشد ضعیف تورم تمام شد.

بورس سهام

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه MSCI به اندازه ۰٫۸ درصد منفی است. در چین قیمت مسکن سریع‌ترین سقوط خود از سال ۲۰۱۵ را ثبت کرد و به همین دلیل سهام شرکت‌های چینی بیشترین کاهش را داشتند. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم منفی هستند و رشد جزئی روز چهارشنبه را پاک کردند.

جریانات ریسک گریزی بازار به خاطر مسائل سیاسی هم تشدید شده است. رئیس‌جمهور آمریکا دوباره رئیس‌جمهور چین را دیکتاتور خطاب کرده و بازار نگران است که شاید این تنش لفظی باعث تشدید تنش‌ها بین دو اقتصاد اول دنیا شود.
از سوی دیگر به نظر می‌رسد که بازار سهام آمریکا در حال نزدیک شدن به وضعیت اشباع خرید است و هر لحظه احتمال پولبک یا اصلاح نزولی وجود دارد.

بازار اوراق قرضه

بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا با رشد ۰٫۰۸ واحد درصدی به بالای ۴٫۵ درصد رسیده است. دلار آمریکا هم افت‌های اولیه را جبران کرده و در نزدیکی‌های اوج روزانه قرار دارد.

با وجود این‌که بازار امیدوار است که تورم آمریکا به سمت هدف تورمی ۲ درصدی فدرال رزرو حرکت کند، اما بزرگان بازار آمریکا توصیه کرده‌اند که معامله گران احتیاط کنند. از نظر آن‌ها، بازار بیش از حد به کاهش نرخ بهره خوش‌بین است. این در حالی است که هنوز تورم به ۲ درصد نرسیده است.

اخبار فارکس

دلار استرالیا در برابر اکثر ارزهای اصلی سقوط کرد. با بالا رفتن نرخ بیکاری استرالیا، معامله گران نسبت به دلار استرالیا هم بدبین شده‌اند.

بازار کالا

قیمت نفت خام به حرکت نزولی خود ادامه می‌دهد. داده‌های دولتی نشان می‌دهند که ذخایر نفتی آمریکا افزایش یافته است. قیمت اونس طلا وضعیت باثباتی دارد و بیت کوین هم بالای ۳۷٫۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

عملکرد ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا 16 نوامبر 3 اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
از ابتدای هفته تمامی ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا تقویت شده اند.

اخبار فارکس – چهارشنبه ۲۴ آبان

در جلسه معاملاتی آسیا شاهد رشد شاخص‌های سهام و ارزهای محلی هستیم. نرخ رشد تورم آمریکا خیلی ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها بود و باعث شد تا بازار بر این باور برسد که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

بورس سهام

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه MSCI تقریباً ۲ درصد جهش کرده و تمامی شاخص‌های سهام محلی هم مثبت هستند. دیروز شاخص سهام S&P500 آمریکا بزرگ‌ترین جهش خود از ماه آوریل را تجربه کرد. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم مثبت هستند.

انتظارات نرخ بهره

معامله گران برای تغییر بنیادی بازار آماده می‌شوند. انتظارات نرخ بهره‌ای بازار نشان می‌دهند که دیگر هیچ کس انتظار افزایش نرخ بهره را ندارد. حتی بازار به این نتیجه رسیده که نرخ بهره تا ماه ژوئیه به اندازه ۰٫۵۰ واحد درصد کاهش خواهد یافت. مقامت فدرال رزرو از داده‌های تورمی جدید آمریکا استقبال کرده‌اند و در عین حال تأکید کرده‌اند که هنوز تورم آمریکا فاصله زیادی با هدف ۲ درصدی بانک مرکزی دارد. کاهش نرخ بهره به نفع دارایی‌های ریسکی است.

بازار اوراق قرضه

بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا تقریباً ۰٫۲۰ واحد درصد کاهش‌یافته است. بازدهی اوراق قرضه استرالیا و نیوزیلند هم سیر نزولی دارند. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله ژاپن هم به پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر سقوط کرد.

اخبار فارکس

سقوط دلار آمریکا ادامه دارد. دیروز دلار آمریکا به اندازه ۱٫۲ درصد سقوط کرد که بزرگ‌ترین سقوط دلار در یک سال اخیر بوده است.

عملکرد ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا 15 نوامبر 4 اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
از ابتدای هفته تمامی ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا تقویت شدند!

اخبار فارکس – سه شنبه ۲۳ آبان

اکثر شاخص‌های سهام آسیایی پیش از انتشار داده‌های تورمی آمریکا رشد کرده‌اند. بازار بر این باور است که فشارهای تورمی تشدید نخواهند شد و نرخ بهره هم بیشتر از این بالا نخواهد رفت.

بورس سهام

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه MSCI در حال ثبت بزرگ‌ترین رشد در یک هفته گذشته است. بازار سهام کره جنوبی بیشترین رشد را در میان شاخص‌های سهام آسیایی دارد. شاخص‌های سهام ژاپن و استرالیا هم مثبت هستند. دیروز شاخص سهام S&P500 پایین آمد، اما با این حال توانست موقعیت خود را در بالای ۴۴۰۰ واحد حفظ کند.

اخبار فارکس

این هفته شاخص‌های اقتصادی مهمی منتشر خواهند شد که به تعیین روند جدید بازار کمک خواهند کرد. بازار می‌خواهد مطمئن شود که مراحل افزایش نرخ بهره پایان یافته است. به همین دلیل تمرکز اصلی بازار به داده‌های تورمی آمریکا خواهد بود. انتظار می‌رود که نرخ رشد تورم آمریکا از ۳٫۷ درصد به ۳٫۳ درصد پایین آمده باشد. افت فشارهای تورمی نیاز به افزایش نرخ بهره را از بین خواهد برد.

سخنرانی مقامات فدرال رزرو آمریکا

امروز نایب‌رئیس فدرال رزرو آمریکا (Jefferson) و رئیس فدرال رزرو شیکاگو (Goolsbee) سخنرانی خواهند داشت و به احتمال زیاد نظرات آن‌ها بر انتظارات نرخ بهره‌ای تأثیر خواهد گذاشت. از دید تحلیلگران، سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تورمی هستند و انتظار نمی‌رود که پیش از انتشار داده‌های تورمی، حرکت مهمی در بازار مشاهده شود.

بازار اوراق قرضه

اوراق خزانه‌داری آمریکا تغییر قابل‌توجهی در جلسه آسیا نکرده‌اند. بازدهی اوراق خزانه‌داری ۲ ساله آمریکا در بالای ۵٫۰۴ درصد نوسان می‌کند. دلار آمریکا هم در برابر رقبا بدون روند مشخصی نوسان می‌کند. ین ژاپن هم به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۲۲ تا به امروز سقوط کرده است.

بازار کالا

قیمت نفت خام برای چهارمین روز متوالی رشد کرده و طولانی‌ترین رالی صعودی در بیش از دو ماه گذشته را تجربه می‌کند. محرک اصلی بازار نفت خام، نگرانی‌ها از آینده تقاضای جهانی نفت است. ظاهراً چشم‌انداز تقاضا به آن اندازه‌ای که تصور می‌شد، بد نیست.

اخبار فارکس عملکرد دلار در برابر ارز های اصلی 14 نوامبر 5 اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
از ابتدای هفته تنها پوند، دلار استرالیا و یورو در برابر دلار آمریکا اندکی تقویت شده اند.

source

توسط spideh.ir