جام جم آنلاین، فرامرز امیدی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت و گو با رسانه های استان اظهار کرد: در مجموع تعداد ۸۶۱ هزارو ۹۳۸ نفر مسافر اعم از اتباع ایرانی و خارجی از پایانه های مرزی استان شامل باشماق در مریوان و سیرانبند در بانه تردد داشته اند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ترددهای مسافری در این مدت تعداد ۴۳۲ هزارو ۵۱۹ نفر مربوط به مسافران ورودی و تعداد ۴۲۹ هزارو ۴۱۹ نفر مربوط به مسافران خروجی بوده است، اضافه کرد: این میزان تردد مسافر در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به لحاظ ورودی ۲۴ درصد و از نظر خروج هم ۱۴ درصد افزایش نشان داشته است.

ناظر گمرکات کردستان به تردد تعداد خودروهای سواری در ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد ۲۴ هزارو ۵۳۰ تردد خودرو سواری از پایانه مرزی باشماق انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر ورود با تعداد ۱۲ هزار و ۱۷۲ دستگاه سواری ۹ درصد و از لحاظ خروج با ثبت ۱۲ هزار و ۳۵۸ دستگاه خودرو سواری ۱۱ درصد افزایش یافت.

امیدی یادآور شد: تعداد تردد کامیون هم در این مدت با احتساب ورود و خروج ۱۸۳ هزار و ۲۹۶ دستگاه حامل کالا بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۷۹ درصدی از نظر ورود و ۴۴ درصدی از لحاظ خروج برخوردار بوده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

source

توسط spideh.ir