رزین اپوکسی یکی از محصولاتی است که میتواند باعث ایجاد چندین شغل پولساز شود. همانطور که حتما شما هم می دانید امروزه استفاده از وسایل رزینی جذاب و لاکچری در بین افراد مخصوصا خانومها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و از محصولاتی مانند جواهرات رزینی ، میزهای چوبی رزینی و وسایل منزل خود که به وسیله رزین تزئیین شده اند استفاده بسیاری کرده و همین موضوع باعث شده است این محصولات با قیمت های باورنکردنی و زیادی در بازار به فروش برسند. البته نباید از این نکته غافل شویم که ساخت قطعات رزینی کاملا به هنر و سلیقه شما بستگی داشته و این هنر دستان شماست که می تواند از وسایل ابتدایی و ساده با قیمت های پایین محصولاتی بسیار شیک و لاکچری با قیمت های بسیار زیاد ساخته و در بازار به فروش برساند. پس اگر شما هم علاقه زیادی به کارهای خلاقانه و به روز دارید در ادامه این مقاله با شیمی آذین همراه باشید تا ۵ شغل پردرآمد و پولساز که با استفاده از رزین اپوکسی می توانید انجام دهید را به طور کامل برای شما توضیح دهد تا با خلق محصولاتی منحصر به فرد بتوانید درآمدی خوب و رویایی به دست آورید.

قبل از هرچیز باید در ابتدا به توضیح رزین اپوکسی بپردازیم تا شما یک آشنایی نسبی با این محصول که یکی از اصلی ترین وسایل کاری شما برای ساخت قطعات رزینی است پیدا کنید. رزین اپوکسی در واقع یک نوع رزین صنعتی است که حالتی مایع داشته و یک محصول دو جزئی است که جزء دوم آن هاردنر است که پس از ترکیب با هاردنر سخت شده و تبدیل به جامد می شود. نحوه کار با رزین اپوکسی به این صورت است که ابتدا آن را با هاردنر ترکیب می کنید و در قالب مخصوص خود میریزید و رزین به شکل قالب شما درآمده و به راحتی شکل می گیرد و به ساخت محصول مورد نظر شما کمک میکند. رزین اپوکسی به دلیل ویژگی های بسیار خوبی که دارد امروزه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و از آن برای ساخت بسیاری از محصولات کمک می گیرند.

ویژگی های رزین اپوکسی چیست ؟

رزین اپوکسی ویژگی های خوبی دارد که همین ویژگی ها باعث استفاده گسترده آن در انواع صنایع مختلف شده است از جمله این ویژگی ها می توانیم به شفافیت بالای آن اشاره کنیم که باعث شفافیت و جذابیت بیشتر انواع وسایل پس از استفاده از رزین اپوکسی بر روی سطح آنها می شود.رزین اپوکسی همچنین در برابر انواع خط و خش و خوردگی مقاومت داشته و استفاده از آن باعث مقاومت بیشتر محصولات شما در مقابل سایش و خراشیدگی می شود. رزین اپوکسی در برابر انواع محصولات شیمیایی از جمله اسید ها و بازها مقاومت خوبی دارد و در اثر برخورد هرگونه اسید دچار آسیب نمی شود. رزین اپوکسی خاصیت چسبندگی عالی داشته و از آن می توانیم برای چسباندن انواع قطعات و تکه های مختلف چوب ، سنگ ، فلز ، پلاستیک و .. استفاده کنیم. قابلیت رنگ پذیری و ایجاد افکت های جذاب از دیگر ویژگی های رزین اپوکسی است که باعث می شود بتوانید از انواع رنگدانه ها در آن استفاده کرده و آن را به رنگ های مختلفی تبدیل کنید.رزین اپوکسی در مقابل رطوبت و آن مقاومت بالایی داشته و استفاده آن در وسایل باعث جلوگیری از رسیدن آب و رطوبت به آنها شده و باعث مقاومت آنها در برابر رطوبت می شود.یکی دیگر از ویژگی های رزین اپوکسی تنوع آن در زمانهای پخت است که با توجه به کاری که قصد آن را دارید می توانید انواع مختلفی از آن را انتخاب کنید تا در زمانی سریع و یا زمانی دیرتر خشک شود.

۳ دلیل که رزین اپوکسی را به یک شغل پولساز تبدیل می کند

۱- اولین دلیل برای اینکه از کار با رزین اپوکسی به یک شغل پولساز نام ببریم این است که امروزه استفاده از وسایل رزینی در بین افراد و خانمها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و خانمها حاضرند برای تزئینات و جواهرات رزینی لوکس مبالغ زیادی پرداخته کرده و به هر قیمتی آنها را تهیه کنند.

۲- دلیل دوم که این شغل را به یک شغل پولساز تبدیل می کند این است که برای شروع این کار نیاز به تهیه وسایل پرهزینه و همچنین اجاره مکانی بزرگ برای شروع کار نیست و میتوانید با لوازم ابتدایی و در منزل خود محصولات رزینی متنوع و زیبایی تولید کرده و با هنر خود به وسایل به ظاهر به درد نخور و بدون استفاده ارزشی بسیار زیاد ببخشید.

۳- سومین دلیل برای اینکه از این حرفه یک شغل پولساز ساخته است تنوع بالای محصولات رزینی است و شما می توانید با استفاده از هنر و خلاقیت خود انواع محصولات دستی و محصولات زینتی لوکس را طراحی کرده و محصولاتی با ارزش بسیار زیاد تولید کرده و به راحتی به فروش برسانید. از جمله وسایلی که با استفاده از رزین اپوکسی می توانید تولید کنید انواع میز رزینی ، جواهرات تزئینی ، زیر لیوانی و زیر استکانی ، جاکلیدی ، ظروف غذا ، قاب های عکاسی ، ساعت دیواری و … است که با استفاده از رزین اپوکسی جلوه بیشتری پیدا می کنند

۵ شغل پولساز رزین اپوکسی

۱- استفاده از رزین اپوکسی در جواهرسازی

یکی از پولسازترین و اصلی ترین مشاغلی که باید به آن اشاره کنیم صنعت جواهرسازی و تزئینات است، امروزه با استفاده از رزین اپوکسی در صنعت جواهرسازی محصولات بسیار جذاب و لوکسی خلق می کنند که با قیمت های استثنایی و بسیار بالایی به فروش می رسد. برخی از وسایلی که در صنعت جواهرسازی با استفاده از رزین ساخته می شوند عبارتند از گردنبند، زنجیر ، حلقه ، دستبند ، حرز و …، اگر شماهم به صنعت جواهرسازی علاقه زیادی دارید می توانید خرید رزین اپوکسی و به کارگیری آن در این صنعت محصولاتی لوکس و منحصر به فرد خلق کنید که افراد حاضر باشند مبالغ بسیار زیادی بابت به دست آوردن آنها پرداخت کنند.

 

۲-استفاده از رزین اپوکسی در صنعت چوب

بعضا برای شما پیش آمده است که در حیاط خانه و یا انباری خانه یا کارگاه خود تکه چوب هایی را دیده اید که بدون استفاده در گوشه ای افتاده اند و یا این موضوع را مشاهده کرده اید که نجارها چوب های بدون استفاده خود را دور می ریزند، از این به بعد می توانید از این قطعات کوچک چوبی به عنوان مواد اولیه استفاده کرده و یک کار پردر آمد را با هزینه اندکی شروع کنید. این تکه چوب ها قابلیت تبدیل به آثار هنری بی نظیری دارند که اگر کمی هوش و هنر و ابتکار عمل به خرج دهید می توانید به وسیله ترکیب آنها با رزین اپوکسی از آنها محصولاتی بی نظیر خلق کنید. از جمله وسایلی که می توانید با استفاده از تکه های چوب و رزین به تولید آنها بپردازید انواع میز و صندلی های رزینی و همچنین محصولات چوبی کوچک است که به عنوان صنایع دستی چوبی شناخته می شود و با فروش آنها میتوانید به درآمد خوبی برسید.

رزین اپوکسی در صنعت چوب در شیمی آذین

۳-استفاده از رزین اپوکسی برای ساخت ظروف رزینی

یکی دیگر از انواع محصولاتی که با استفاده از رزین میتوان به تولید آنها اقدام کرد انواع ظروف رزینی است که با قیمت های مختلفی در بازار به فروش میرسند. نکته مهمی که وجود دارد این است که به دلیل آسانی کار و شرایط ساخت می توانید در منزل خود به راحتی به خلق انواع ظروف رزینی مانند میوه خوری ، شیرینی خوری ، زیر لیوانی ، سینی ، بشقاب و … بردازید، همچنین از ظروف رزینی می توان برای موارد تزئینی و دکوری نیز استفاده کرد و می توانید با توجه به هنر و سلیقه خود ظروفی بی نظیر خلق کنید که افراد حاضر باشند مبالغ خوبی بابت آن بپردازند. درواقع قیمت گذاری این ظروف رزینی بستگی به هنر و سلیقه شما داشته و با توجه به ابتکار عمل و طرح هایی که در این ظروف خلق کرده اید می توانید باعث افزایش ارزش این ظروف و در نتیجه قیمت بالای آنها شوید، در صورتی که قیمت رزین اپوکسی و مواد اولیه بسیار پایین تر از قیمت محصول نهایی است. ظروف رزینی پوسته پوسته نمی شوند و به راحتی شکسته و خراب نخواهند شد. تنوع ظروف رزینی به دلیل رنگ و طرح و ترکیب رزین با مواد مختلف از جمله چوب بسیار بالا بوده و این ظروف مقاومت بسیار بالایی نیز دارند. ظروف رزینی بسیار لوکس و زیبا هستند و استفاده از آن ها می تواند محیط خانه و  آشپزخانه را بسیار خاص و زیبا جلوه دهد.

۴- استفاده از رزین اپوکسی در تابلوهای رزینی و صنعت دکوراتیو

اگر از عاشقان تابلوها هستید و همچنین هنر ساخت انواع کارهای دستی را دارید باید این مژده را به شما بدهیم که یکی دیگر از موارد استفاده از رزین اپوکسی در صنعت دکوراتیو و ساخت تابلوهای زیبای تزئینی است. شما عزیزان می توانید با استفاده از رزین اپوکسی و ایده های جذاب خود انواع تابلوهای چوبی و پلاستیکی و همچنین تابلوهای نقاشی را با استفاده از رزین اپوکسی یا رزین پلی استر ساخته و در بازار با قیمت های بالا به فروش برسانید. شما هم می توانید تابلوها را برای استفاده شخصی تزئیین کنید و هم می توانید از هنر خود به عنوان یک شغل پولساز استفاده کرده و با خرید مواد اولیه ارزان و استفاده از هنر خود تابلویی گران قیمت خلق کنید، در واقع بیشترین چیزی که باعث ارزش گذاری تابلو می شود هنر شخصی و سلیقه شماست. ما در اینجا مواد اولیه برای ساخت یک تابلوی رزینی را آورده ایم تا به طور کامل در جریان این شغل قرار بگیرید و متوجه شوید که ساخت یک تابلوی تزئینی نیاز به صرف هزینه زیان و استفاده از ابزار پیچیده را ندارد.

رزین اپوکسی در ساخت تابلو - خرید رزین اپوکسی - شیمی آذین

۵ – ساعت سازی و استفاده از رزین در ساخت ساعت های رزینی

یکی از خلاقانه ترین مشاغل که از رزین اپوکسی در آن استفاده می شود ساخت ساعت های نوآورانه و جدید است که به دلیل جدید و جذاب بودن با قیمت های بالایی در بازار به فروش می رسند. امروزه ساعت های رزینی با توجه به طرح های گسترده آن از محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همان‌طور که میدانید ساعت‌سازی یکی از مشاغل سوددهی است که حتی فرد می‌تواند در خانه نیز آن را راه‌اندازی کرده و با کسب تجربه و مهارت به درآمد قابل‌توجهی برسد. حال آنکه میدانیم امروز هنر رزین چقدر ارزنده شده و مردم بیشتر علاقه‌مندند که لوازم دکوراتیو تهیه شده از رزین را تهیه کنند؛ بهتر است اگر هنری در ساعت‌سازی داریم آن را با رزین ترکیب کرده و محصولی جدید و باب میل مشتریان بسازیم.ساخت ساعت رزینی و ترکیب آن با هنر و خلاقیت شما باعث خلق ساعتی چشم نواز و جذاب می شود که علاوه بر کاربرد خود می تواند به عنوان یک اثر هنری جذاب در دکوراسیون منازل نیز استفاده شود.

جمع بندی :

ما در این مقاله به معرفی ۵ شغل پولساز که با استفاده از رزین اپوکسی می توانید وارد آنها شوید پرداختیم و اشاره کردیم که می توانید با صرف هزینه اولیه اندک و بدون اجاره مغازه و یا کارگاه و با استفاده از یک سری از وسایل به ظاهر به درد نخور و صرف کمی وقت و البته استفاده از هنر و خلاقیت خود در منزل خود به ساخت وسایلی استثنایی بپردازید که افراد حاضر باشند بابت آنها مبالغ خوبی به شما پرداخت کنند. همچنین به این موضوع اشاره کردیم که یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین وسایلی که برای ساخت وسایل رزینی به آن نیاز دارید رزین اپوکسی و هاردنر است که می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه شیمی آذین که یکی از برترین و با سابقه ترین فروشگاههای اینترنتی در سطح کشور در زمینه فروش رزین اپوکسی و محصولات شیمیایی است و یا تماس با شماره ۰۹۱۲۰۹۲۱۴۳۰ به خرید رزین اپوکسی در انواع مختلف با بهترین قیمت بازار اقدام کنید و مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

 

 

source

توسط spideh.ir