دستور پزشکیان برای سرکشی به حساب عموم مردم برای اخذ مالیات کذب محض است

 

 

به گزارش شرق، سید محمد مهدی طباطبایی معاون اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود نوشت: آنچه امروز در برخی رسانه ها تحت عنوان «دستور دکتر پزشکیان برای سرکشی به حساب های عموم مردم برای اخذ مالیات» منتشر شد یک دروغ آشکار و کذب محض بود. رئیس جمهور پزشکیان چنین دستوری نداده و اساسا چنین تصمیماتی در چارچوب مجاری قانونی و ذیل مصوبات مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است. 

برنامه تعیین ساز و کارهای عملی شفافیت اقتصادی نیز بر اساس اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، برای مبارزه با فرار مالیاتی کسانی است که درآمدهای هنگفت خود را پنهان می کنند و هیچ ارتباطی به عموم مردم ندارد. 

طباطبایی همچنین گفت: اجرای این قانون مطلقا به معنای بررسی تراکنش ها و حساب های عموم مردم نیست. داده محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی بخش کوچکی از پازل بزرگ شفافیت در عرصه اقتصاد است و هدف این شفافیت شناسایی کسانی است که درآمدهای کلان دارند و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

وی در پایان گفت: اقتضای صداقت حرفه ای در اطلاع رسانی این است که رسانه هایی که چنین اخباری را منتشر می کنند اگر تعمدی در نشر اکاذیب ندارند، از شیوه تنظیم خبر و انتشار برداشت ها و تفاسیر خود مراقبت بیشتری داشته باشند.

source

توسط spideh.ir