رییس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی:

عمده جمعیت آمادگی جسمانی بانوان هستند  استقبال ورزشکاران از دومین دوره المپیاد سراسری آمادگی جسمانی و تندرستی

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی گفت: امروزه کم تحرکی و بیماری‌های ناشی از آن بیشتر بین بانوان وجود دارد و نیاز است که فعالیت خود را در برخی رشته‌های نوین افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، احمد گواری در آیین افتتاحیه دومین دوره المپیاد سراسری این فدراسیون در بخش بانوان که با حضور مریم کاظمی‌پور؛ معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، ورزشکاران هفت رشته ورزشی آمادگی جسمانی، فانکشنال فیتنس، ایروبیک، کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی، کتل‌بل، دوچرخه ثابت (اسپینینگ) و فیوژن فیتنس با جمعیتی ۱۰۰۰ نفری برگزار شد، اظهار کرد: خوشحال هستیم که از برگزاری این رویداد بزرگ استقبال خوبی صورت گرفته است و با وجود با همه سختی‌ها و بعد مسافت، عزیزان از سراسر کشور با اشتیاق اینجا حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: مدت‌هاست برای این مراسم برنامه‌ریزی شده است و امروز خستگی برگزارکنندگان رفع شد که چنین جمعیتی در دومین دوره المپیاد سراسری آمادگی جسمانی و تندرستی، حضور پیدا کردند.

رییس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی با اشاره به اینکه دومین دوره المپیاد سراسری فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی با استقبال بهتر از سال گذشته روبرو شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان‌ها و هیات‌های استانی سنگ تمام گذاشتند و به صورت کامل تیم فرستادند که این جای خوشحالی دارد؛ مسابقات این دوره در هفت رشته برگزار می‌شود، اما امیدوارم در دوره‌های بعد رشته‌های بیشتری حضور پیدا کنند و شاهد حضور نماینده‌های ورزشی سراسر کشور در همه رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون باشیم.

گواری با بیان اینکه رشته‌های زیادی زیر مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی هستند که اینجا حضور ندارند، اما طرفداران خود را دارند و خوشبختانه طی مدت کوتاه شروع به کار فدراسیون توانسته‌اند مخاطبان خود را جذب کنند، تاکید کرد: طی سال ۱۴۰۲، معادل ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۲۷۸ نفر ورزشکار سازمان‌یافته کشور در زیر مجموعه‌های فدراسیون‌های ورزشی مختلف، تحت پوشش بیمه پزشکی ورزشی قرار گرفتند که بر اساس این آمار، فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی با ۳۷۱ هزار و ۶۰۱ نفر، در رتبه سوم بین بیش از ۵۰ فدراسیون ورزشی، قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعداد بانوان علاقمند به رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی که طی سال ۱۴۰۲ تحت پوشش بیمه پزشکی ورزشی قرار گرفتند معادل ۳۲۸ هزار و ۸۲۰ ورزشکار و تعداد آقایان علاقمند به رشته‌های زیر مجموعه این فدراسیون که تحت پوشش بیمه پزشکی ورزشی قرار گرفتند، معادل ۴۲ هزار و ۷۸۱ ورزشکار بوده است و آمار نشان می‌دهد بیشتر ورزشکاران آمادگی جسمانی بانوان هستند که نقش محوری در کانون خانواده را دارند.

رییس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی با اشاره به مقوله کم‌تحرکی بانوان اظهار کرد: امروزه کم تحرکی و بیماری‌های ناشی از آن بیشتر بین بانوان وجود دارد و نیاز است که آن‌ها فعالیت خود را در برخی رشته‌های نوین بیشتر کنند و با توجه به ماهیت رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی که متناسب با هر توانایی، شغل و سنی است در نتیجه افراد می‌توانند رشته مورد نظر خود را به خوبی انتخاب کنند. 

گواری افزود: خوشحالیم امروز شاهد این جمعیت ۱۰۰۰ نفری در دومین المپیاد سراسری فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی هستیم و این جمعیت نماینده ورزشکاران بزرگی هستند که در استان‌ها انتخاب شده و بهترین‌هایشان در اینجا حضور پیدا کرده‌اند و امیدوارم در مدت حضورشان اوقات خوبی را سپری کنند و با خاطره خوش به شهر خود بازگردند.

کاظمی پور: فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی مرکزیت سلامت محور دارد
مریم کاظمی‌پور در آیین افتتاحیه دومین دوره المپیاد سراسری این فدراسیون اظهار کرد:  فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی یکی از فداسیون‌هایی است که مرکزیت رشته‌های سلامت محور را در خود گنجانده  است و راهبرد ورزش عمومی را به دوش می‌کشد تا بتواند در توسعه سلامت به ویژه در بخش بانوان موثر باشد و جا دارد از آقای گواری و تیم همکارشان در برگزاری این رویداد و رویداد‌های دیگر، تشکر ویژه کنم.

وی ادامه داد: با رغبت و علاقه بسیار زیاد در این محفل حضور پیدا کردم، چون چیزی که سلامت نسل آینده کشور را تضمین می‌کند سلامت بانوان، دختران و مادران است؛ مادری که خودش به فکر سبک زندگی سالم از نظر فعالیت جسمانی، الگوی حرکتی و تغذیه‌ای است، قطعا می‌تواند نسل سالمی را به جامعه تحویل دهد، نسلی که سلامت جسمانی آن تضمین شده باشد حتما سلامت فکر و ذهن آن هم می‌تواند به پیشرفت و موفقیت کشور کمک کند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه زمینه بسیاری از رشته‌های قهرمانی ما می‌تواند در فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی تقویت شود، تاکید کرد: ورزشکاران در سنین پایه با ارتقاء سطح قابلیت‌های جسمانی می‌توانند در تبلور استعداد‌های قهرمانی هم موفقیت‌های بیشتری را کسب کنند و به همین لحاظ از همه عزیزانی که کمک می‌کنند تا چرخ ورزش  کشور روان‌تر بچرخد، تشکر می‌کنم.

کاظمی‌پور افزود: ما هم در وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های ویژه‌ای در توسعه ورزش همگانی در راستای بهبود وضعیت سلامت جامعه داریم که زحمت زیادی را در این حوزه به گردن دوستانمان در هیات‌های آمادگی جسمانی  سراسر کشور و در سطح سیاست‌گذاری بر عهده فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه از جمله این موارد طرح پایش و ارتقاء تندرستی از منظر آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی است که تعداد زیادی از مربیان، دست‌اندرکان و عوامل هیات‌های ورزشی آمادگی جسمانی و تندرستی سراسر کشور درگیر این طرح هستند، بیان کرد: از همین جا به عنوان کسی که در وزارت ورزش ایده‌پرداز این طرح بوده، از همه عزیزان تشکر می‌کنم و امیدوارم در سال پیش رو با قدرت این طرح را پیش ببریم و قدم موثری در ارتقا سطح کیفی سلامت بانوان در کل کشور برداریم.  

کاظمی‌پور در پایان گفت: روز‌های خوبی را در استان مازندران برایتان آرزو می‌کنم و  امیدوارم بدون هیچ دغدغه‌ای به استان‌هایتان برگردید و خاطره خوبی را از این رویداد با خود به ارمغان ببرید.

source

توسط spideh.ir