به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی دهباشی‌پور امشب _چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر_ در مراسم اختتامیه جشنواره اتفاق اظهار کرد: وقتی خدا با شما باشد از چیزی نخواهید ترسید و هیچ قوایی قدرت مقابله با شما را نخواهد داشت و شرایط حاکم بر سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد حق پیروز است و شهدایی چون سلیمانی و نیل فروشان و سیدحسن نصرالله رفتند تا راه مقاومت هموار شود.

وی با بیان اینکه با ایده‌های خلاقانه جوانان می‌توان کارهای بزرگی کرد، افزود: شاید حرف زدن با زبان مردم سخت باشد، اما به عواملی نیاز دارد که با تبادل افکار به نتیجه رسید و امروز به لطف حضور کنشگران اجتماعی می‌توان کارهای مهمی را عملیاتی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین جامعه امروز را نیازمند حضور ایده‌های جوانان خلاق دانست و گفت: خروج از وابستگی به دولت و اتکا به جوانان خوش فکر می‌تواند نتایج ارزشمندی داشته باشد و در این راستا برون سپاری کارها و استفاده از ظرفیت جوانان یک ضرورت است.

دهباشی‌پور اضافه کرد: همه طرح‌ها باید پیوست فرهنگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشد و ما نیازمندیم در پیشگیری و مداخلات اجتماعی فعال‌تر عمل کنیم و اگر قرار است کاری کنیم، حتماً باید به پیوست اجتماعی اهمیت داده و از ظرفیت جوانان استفاده کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: در حوزه اعتیاد، طلاق، زنان آسیب دیده و کودکان خیابانی آ مادگی داریم از سمن‌های توانمند و فعال در ارائه ایده و راهکارهای کاهش آسیب‌ها استفاده کنیم و اعتقاد داریم جوانان فعال در سمن‌ها می‌توانند سوژه‌های اجتماعی را عملیاتی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه سمن‌های جوانان باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی با علت‌یابی، و دادن راهکار مداخله‌ای و بررسی نقاط ضعف و قوت برای حل مشکل یاور بهزیستی باشند، گفت: باید شبکه ملی جوانان را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال کنیم و طرح‌ها را با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به اجرا درآوریم.

دهباشی‌پور افزود: بایستی بستری مهیا کنیم تا جوانان وظیفه‌محور ورود کنند و موجب تحول در حوزه اجتماعی و سلامت مردم شوند. همیشه کارها و اتفاقات بزرگ در دنیا به واسطه یک تشکیلات به نتیجه رسیده و ما هم باور داریم امروز هم بدون کار تشکیلاتی نمی‌توان موفق بود.

وی ادامه داد: هر اتفاق مثبتی با کار مدون و تشکیلاتی ممکن می‌شود و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان بهترین کار تشکیلاتی را دارند و امیدواریم سمن‌های فعال جوانان مورد حمایت و توجه بیشتری قرار گیرند.

source

توسط spideh.ir