<<حسن بحرانی>>، نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی گیربکس که این روزها پخش آن از شبکه استانی بوشهر شروع شده در گفتگو با نخل و دریا با اشاره به این که گیربکس با هدف معرفی فرهنگ بومی و ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی و جغرافیایی استان بوشهر تهیه و تولید شده است می گوید:این مجموعه با تهیه کنندگی <<محمدباقر کازرونی>> سال گذشته مراحل پیش تولید و آماده سازی دکور و فضاسازی لوکیشن خود را در شهر آبپخش آغاز و با همکاری و حمایت های صداوسیمای مرکز بوشهر جلوی دوربین رفت.

کلکسیونی از هنروران بومی

وی اضافه می کند: شاید یکی از مهم ترین ویژگی سریال این باشد که روند ساخت سریال و مجموعه تلویزیونی در شبکه استانی بوشهر بعد از وقفه 14ساله کلید خورد و این مهم به دست هنرمندان بومی و چهره های هنری که به واسطه حضور در صحنه های مختلف و عرصه های متعدد شبکه های اجتماعی کم و بیش معرف حضور مردم عزیز هم استانی است و سریال گیربکس این امکان را فراهم ساخت تا مجموعه ای از بهترین هنروران و بازیگران توانمند بومی استان گردهم بیایند و در سکانس های مختلف به نمایش بخشی از توانمندی های خود بپردازند.

نمایش اقلیم زیبای استان بوشهر

کارگردان و نویسنده گیربکس ادامه می دهد:در این مجموعه 12بازیگر نقش های اصلی را اجرا می کنند و 40نفر دیگر هم در نقش های مکمل و فرعی حضور دارند. برای تنوع و استفاده از همه ظرفیت های استان بوشهر،حضور هنرمندان را منحصر به یک شهر یا شهرستان نکردیم و بر اساس یک قاعده هدفمند و مناسب سعی کردیم تا استعدادهای هنری نقاط مختلف استان بوشهر را برای این مجموعه دعوت به همکاری کنیم و این موضوع باعث شد تا گویش های مختلف و زیبای همه نقاط استان در این مجموعه عرضه شود. هنرمندانی که هریک نماینده ای شایسته از شهرهایی مثل برازجان، خورموج، دیلم، اهرم و یا دیگر شهرهای استان بوشهر هستند.این تنوع گویش ها افزون بر تنوع اقلیمی یکی از وجوه بارز سریال به حساب می آید.

آبپخش، لوکیشن اصلی گیربکس

با این که برای فیلم برداری سکانس های مختلف سریال، تقریبا همه جغرافیای استان زیبای بوشهر مدنظر قرار گرفته بود و حتی بخش هایی از آن در استان فارس جلوی دوربین رفت اما لوکیش اصلی در شهر آبپخش و خانه <<مش ماشالله>> بود که برداشت های اصلی آنجا انجام شد.

نمایشی خانوادگی از مشکلات اقتصادی

بحرانی می افزاید:فیلمنامه سریال بر پایه موضوعاتی مثل سبک زندگی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده ها همچون ازدواج،اعتیاد و مقوله رنج در زندگی روزمره طرح ریزی و نوشته شده است و در 13قسمت این مجموعه با زبانی طنز به آن پرداخته می شود و به نمایش در می آید.

 

 

 

source

توسط spideh.ir