به گزارش همشهری آنلاین، رایحه این عطر درست مانند وقتی است که در یک باغ پر از گل رز و چوب کهنه قدم بزنید. این عطر که یک رایحه گرم و شیرین دارد، به دلیل اینکه از شاهکارهای برند «دیور» محسوب می‌شود، نام اصفهان را هم سر زبان‌ها انداخته است.

با اولین اسپری از عطر عود اسپهان (اصفهان) رایحه‌ گالبانوم با حس تند و تلخ خود شما را فرا می‌گیرد. سپس، رایحه‌های میانی شامل گل رز و نعناع هندی به تدریج خود را نمایان می‌کنند و ترکیبی از شیرینی و تندی را ارائه می‌دهند. در نهایت، نت‌های پایه که شامل عود، چوب صندل و مشک سفید هستند، حسی چوبی و عمیق به عطر می‌دهند.

«اسپهان» یکی از استان‌های ساسانیان در مرکز ایران بود که تقریباً با استان اصفهان در ایران امروزی برابر است. این استان در سال ۶۴۲ میلادی به‌دست عرب‌ها سقوط کرد. اصفهان هم معرب اسپهان است.

نام‌های دیگر اصفهان، اسپهان، اسپاهان، سپاهان، اسپادان، صفاهان، پارتو، پرتیکان و پارتیکن (به معنی مکان یا سرزمین پارتی) گفته شده‌است.

اولین بار نیست که نام یک شهر روی یک عطر گذاشته می‌شود. یک برند عطر هم پیش از این مجموعه‌ای از ۱۱ عطر را روانه بازار کرده که رایحه آن‌ها را یادآور یک شهر دانسته بود؛ پاریس در فرانسه، توکیو در ژاپن، مسکو در روسیه، لندن در انگلستان، دوبی در امارات متحده عربی، آمستردام در هلند و شهرهای بزرگ لس آنجلس، نیویورک سیتی، دالاس، سانفرانسیسکو و شیکاگو در کشور آمریکا.

source

توسط spideh.ir