به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدمرتضی حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نان، استقبال شهروندان کرمانی از جشنواره را کم‌نظیر توصیف و اظهار کرد: در طول چهار شب، حدود ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان کرمانی از غرفه‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان برگزاری جشنواره، پخت میدانی نان با حضور اقوام و گروه‌ها انجام شد، از ثبت ملی این رویداد ابراز امیدواری کرد و افزود: جشنواره ملی نان باید به یک برند تبدیل شده و به جذب گردشگر و سرمایه‌گذار منجر شود.

معاون فرهنگی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه حفظ حرمت نان بر همه ما مسلم است و باید این ارزش در بین نسل جوان ترویج و حفظ شود، تصریح کرد: هر قومی آداب و رسوم متفاوتی برای شکرانه برداشت گندم دارد که همین امر فرهنگ متنوعی ایجاد کرده است.

وی به برگزاری ویژه برنامه «جشن خرمن» و تئاتر «محاکمه گرگ بدجنس مهربان» در حاشیه جشنواره در بوستان مادر اشاره کرد و افزود: هر شب حدود پنج هزار نفر از شهروندان در جشن شرکت کردند و تئاتر نیز هر روز در سالن بسطامی روی صحنه رفت.

حسینی از اجرای گروه‌های موسیقی محلی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان و … در جشنواره خبر داد و گفت: در جریان جشنواره، غرفه عفاف و حجاب با عنوان «ماه در آئینه» برای اهدای شال و گل به افراد نیز برپا شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های تخصصی با موضوع نان در طول برگزاری جشنواره، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری جشنواره، نشست علمی «نان کامل» با حضور متولیان آرد و نان کشور، همایش آموزشی «نان کامل، زندگی سالم» به مناسبت روز جهانی غذا و همایش «نان کامل لازمه زندگی از نگاه متخصصان طب ایرانی و تغذیه» برگزار شد.

به گزارش ایمنا، دومین جشنواره ملی نان» با حضور ۲۷ استان کشور و ۱۵ شهرستان استان، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از ۲۴ تا ۲۷ مهر در بوستان مادر کرمان برگزار شد.

source

توسط spideh.ir