به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهدی کلانترزاده در نشست خبری ویژه برنامه‌های ایام رحلت حضرت موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل امام جواد (ع) که امروز_ دوشنبه سی‌ام مهر_ در آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ ربیع‌الثانی سالروز وفات یکی از فرزندان بلافصل امام جواد (ع) و برادر تنی امام هادی (ع) یعنی حضرت موسی مبرقع (ع) است، امامزاده واجب‌التعظیم که مرقد شریف ایشان در قم، به عنوان سومین قطب زیارتی استان و در ایام مختلف سال، محل مراجعه و پناهگاه شیعیان و غیر شیعیان از سراسر دنیا است.

وی افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای پیرامون اماکن مقدس همچون حرم کریمه اهل بیت (س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب‌التعظیم برحسب دستور شهردار قم و پیرو طرح جامع شهر در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از تملک ۱۵۰ پلاک در پیرامون امامزاده موسی مبرقع خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲.۲ هکتار از اراضی به منظور اجرای کاربری‌های شبستان، صحن و پارکینگ تملک و بخشی از آن اجرایی شده که در این فرایند شهرداری قم سهم خود را ایفا کرده است.

کلانترزاده اضافه کرد: ۳۲۰۰ مترمربع از این مقدار برای ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۹۰ دستگاه خودروی سواری و اتوبوس اجرایی شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: برحسب دستور شهردار قم برای خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران، طی روزهای آینده ستاد تسهیلات زائر در امامزاده موسی مبرقع (ع) مستقر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم عنوان کرد: به منظور برگزاری هرچه بهتر این ایام همه بخش‌های شهرداری قم در امامزاده موسی مبرقع (ع) با تمام توان و امکانات در حوزه‌هایی همچون ایمنی و آتش‌نشانی، خدمات حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی، اطلاع‌رسانی، خدماتی، پسماند، برپایی مواکب فرهنگی و پذیرایی فعال خواهند بود.

کلانترزاده با تاکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های انتظامی انجام شده است، افزود: پارکینگ امامزاده موسی مبرقع (ع) برای خدمات‌دهی مطلوب به مجاوران و زائران در این ایام رایگان خواهد بود.

وی گفت: اقدامات لازم برای فضاسازی شهری قم همچون نصب ریسه و اهتزاز پرچم‌های مشکی، نصب بنرهای مناسبتی و اکران تبلیغات در ۲۵ سازه سطح شهر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از تشکیل دبیرخانه ادبی با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری قم خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولیدات رسانه‌ای با هدف اطلاع‌رسانی بهتر به مردم نسبت به فضائل امامزاده موسی مبرقع (ع) انجام شده است.

source

توسط spideh.ir