صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در سلسله همایش ارتقای سلامت با محوریت پیشگیری از بیماری‌های واگیر ضمن تبریک هفته سلامت روان و تربیت‌بدنی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این سلسله‌نشست‌ها که یک سال است، برگزار می‌شود، ارتقای سواد سلامت برای جامعه مراقبین بهداشت، خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه در اسناد بالادستی مانند سند تحول، سلامت به‌عنوان یک مبحث جدی مطرح است، گفت: در حوزه نیروی انسانی از سال ۱۳۷۳ مقرر شد که نیروی انسانی بخش سلامت آموزش‌وپرورش را وزارت بهداشت تربیت کند که اجرا نشد اما امسال سومین سالی است که مراقبین و بهداشت در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند و شغل مراقبان سلامت هم ایجاد شد.

ستاری‌فرد افزود: در  ابتدای دولت نحوه ساماندهی و فعالیت مراقبین بهداشت تصویب شد که استاندارد یک مراقب بهداشت به‌ازای ۷۵۰ دانش‌آموز به یک مراقب بهداشت به‌ازای ۴۸۰ دانش‌آموز باهدف بهبود سلامت دانش‌آموزان رسید.

وی با تأکید بر توجه خاص به نیروی انسانی، گفت: ۷ هزار مربی بهداشت مشمول قانون آموزش شدند. همچنین همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها برای ارتقای سواد سلامت و نهادینه‌کردن دانش و تبدیل به نگرش در دانش‌آموزان انجام شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به زیرساخت مدارس و اتاق بهداشت مدارس را شتاب دادیم، ادامه داد: ردیف بهداشت احیا شد و امسال در قانون بودجه, ردیف بهداشت و سلامت دانش‌آموزی داریم و ان‌شاءالله استمرار پیدا کند. 

وی اضافه کرد: شیر دانش‌آموزی بعد از سال‌ها احیا شد و امیدواریم امسال با همکاری نهادهای مربوط برقرار شود.

 

source

توسط spideh.ir