پیش از عزیمت به روسیه؛

پزشکیان: بریکس راهی برای برون رفت از تمامیت‌خواهی آمریکاست

رئیس جمهور پیش از عزیمت به کازان روسیه به منظور شرکت در اجلاس بریکس گفت: روسای جمهور حاضر در این اجلاس، مواضع خود در مورد بریکس را ارایه خواهد کرد و این سفر می‌تواند یکجانبه‌گرایی آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان پیش از عزیمت به کازان روسیه به منظور شرکت در اجلاس بریکس اظهارکرد: این سفر به دعوت ریاست محترم جمهور روسیه ولادیمیر پوتین صورت می‌گیرد و نشستی است برای کشورهای عضو بریکس که به دنبال گسترش چندجانبه گرایی هستند.

وی افزود: بریکس سازمانی است که به منظور ایجاد وحدت و انسجام و برای کنترل قدرت بلامنازع آمریکا ایجاد شده است.

پزشکیان با بیان اینکه در این سفر برنامه‌داریم که در حوزه انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری به توافقات خوبی برسیم، ادامه داد: فرصتی است با روسای جمهور روسیه، چین و هند و سایر کشورهای حاضر دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: رؤسای جمهور حاضر در این اجلاس، مواضع خود در مورد بریکس را ارایه خواهد کرد و این سفر می‌تواند یکجانبه‌گرایی آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش آنا، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با بدرقه محمدرضا عارف معاون اول، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و با حضور جمعی از اعضای دولت، تهران را به مقصد کازان روسیه ترک کرد.

رئیس جمهور در جریان این سفر در نشست اصلی سران کشورهای بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه‌گرایی برای توسعه و امنیت عادله جهانی»، نشست گسترده کشورهای عضو بریکس و اولین جلسه بریکس پلاس با موضوع «ساختن جهانی بهتر با هم» حضور یافته و سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین دیدارهایی با روسای جمهور روسیه، چین، بلاروس، قرقیزستان، نخست وزیران هند و اتیوپی و نیز برخی دیگر از سران و مقامات شرکت کننده در این اجلاس‌ خواهد داشت.

source

توسط spideh.ir