نماد اعتماد دیجی‌کالا رفع تعلیق شد و درگاه‌های پرداخت این شرکت به حالت عادی بازگشت.

‌مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا در شبکه ایکس با اعلام این خبر نوشته است که با پیگیری‌های انجام شده مساله مسدود شدن درگاه‌های پرداخت اینترنتی که از صبح روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ایجاد شده بود، حل شد و کاربران دیجی‌کالا می‌توانند همچون گذشته خرید خود را انجام دهند. 

به گفته این اتفاق با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف رخ داده است. طباطبایی ابراز امیدواری کرده که با تدبیر مسئولان دیگر شاهد ایجاد چنین مشکلاتی برای فروشگاه‌های اینترنتی و فعالان تجارت الکترونیک کشور نباشیم. ‌

صبح امروز (یکم آبان) دیجی‌کالا در بیانیه‌ای اعلام کرد که درگاه‌های پرداخت اینترنتی  این شرکت بسته شده‌اند و امکان خرید از این فروشگاه آنلاین وجود ندارد. دیجی‌کالا این تصمیم را نتیجه کار غیرکارشناسی و براساس اطلاعات اشتباه می‌داند که منجر به کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی خواهد شد.

به دنبال این اتفاق هم «امین کلاهدوزان»، رئیس مرکز تجارت الکترونیک در گفت‌وگو با «شبکه شرق» اظهار داشت به دستور ستاد مبارزه با قاچاق کالا و به علت اتمام مهلت دیجی‌کالا، اینماد این کسب‌وکار تعلیق و درگاه پرداخت آن مسدود شده است. او در این گفت‌وگو تاکید کرده بود که هر زمان که باقیمانده کالاهای قاچاق در دیجی‌کالا حذف شود و نهاد ناظر (ستاد مبارزه با قاچاق کالا) این موضوع را تایید کند، در کمتر از نیم ساعت اینماد این فروشگاه فعال می‌شود.

این اتفاق با انتقاد بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای آنلاین مواجه شد. برای نمونه رئیس انجمن تجارت الکترونیک تهران اعلام کرد از آنجایی که دولت نمی‌تواند با ریشه‌های اصلی قاچاق کالا مقابله کند، سیاستی اتخاذ کرده که در پی آن کسب‌وکارهای آنلاین را ببندد و سر و صدایی به‌پا کند تا این فرضیه ایجاد شود که برای جلوگیری از فروش کالای قاچاق، اقدامات بزرگی انجام شده است.

همچنین محمد خلج، مدیرعامل اسنپ هم در یاداشتی برای «شبکه شرق» نوشت که این اتفاق تنها باعث بی‌اعتمادی به کسب‌وکارها و ناامیدی آنها می‌شود.

 

 

 

 

 

 

source

توسط spideh.ir