به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا نادعلی گفت: بالغ بر ۲۵۰ دستگاه ون در اختیار شهرداری قرار گرفته بود که از این تعداد ۵۰ دستگاه شمارهگذاری شده و در ایام اربعین در مسیر تهران- مهران مورد استفاده قرار گرفت. مابقی نیز با توجه به اینکه مالکیت مشخصی نداشتند و تکلیف آنها تا ۲ روز پیش معلوم نبود، معطل باقی مانده بودند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خصوص تأمین ۶۳۰ دستگاه ون و تعهد تأمین این تعداد دستگاه ون و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: وزارت کشور به دلایل مختلفی که قابل درک است، نتوانست قدرالسهم خود را بپردازد و این در حالیست که شهرداری سهم ۳۰ درصدی خود را پرداخت کرده بود. همین موضوع باعث شد که مالکیت ونها بین زمین و آسمان باشد.
عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: وزارت کشور در نامهنگاری ۲ روز پیش این مجوز را داد که مالکیت ۲۵۰ دستگاه ون که شهرداری قدرالسهم آن را پرداخت کرده، به آن واگذار شود و قرار بر این شد در ماه پیش رو خدمت شاتل سرویس مجدداً برقرار شود.
نادعلی با اشاره به استفاده از ونهای شمارهگذاری شده در طرح شاتل تاکسی، خاطرنشان کرد: در این طرح شهروندان با رزرو صندلی در یک برنامه هوشمند در تلفنهای همراه خود، میتوانستند در مسیرهای مشخصی با ونها جابجا شوند که این اقدامی هوشمندانه در فضایی جدید بود.