جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: بهرام سرمست در مراسم روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد، با اشاره به انقلاب ارتباط و فناوری اطلاعات، اظهار کرد:
در عصر حاضر در انقلاب ارتباطات و اطلاعات به لحظهها و ثانیه ها رسیده ایم به طوریکه امروز با گذر از انفجار اطلاعات، در یک لحظه می توانیم اطلاعات انبوهی به اشتراک بگذاریم.
وی ادامه داد: امروزه قدرت هر کشور و ملت در وانمودگی و انتشار است، در این عصر با شرایطی مواجه شده ایم که از حالت سنتی به سمت صنعتی شدن و تولید انبوه پیش می رویم، از طرفی با گذر از دوره مدرنیته به دوره پست مدرنیسم رسیده ایم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تفکر استاندارد متعلق به دوره ی پست مدرنیته و صنعتی شدن است، گفت: استاندارد شاخصی برای تولید، محصولات، کالاها و خدمات تعیین شد.
وی استانداردسازی را یکی از معیارهای مهم استاندارد عنوان کرد و گفت: در این آیتم تعیین می شود که چه چیزی استاندارد است.
وی در بخش دیگر سخنان خود تشریح کرد: در جهان کنونی باور داریم که علم بهتر از ثروت است البته علمی که اساس آن اقتصاد است و فارغ التحصیلان زیادی نیز در این حوزه تحصیل کرده اند اما انبوه بیکاران متعلق به این قشر است، پس حتی استاندارد آموزشی هم نداریم، ابتدا
باید تعریف کنیم که چه چیزی استاندارد است، چه چیزی را با چه چیزی می توان اندازه گرفت.
سرمست با تاکید بر اینکه علمی که تولید ثروت، قدرت، برند و شهرت، می کند بهتر است، گفت: سطح کیفیت نشان دهنده ی میزان رضایت مندی و مشتری مداری و رعایت برخی استانداردهاست.
وی با تاکید بر اینکه معیارهای استاندارد باید مشخص شود، گفت: ابتدا باید مشخص کنیم که به چه چیزی کالای مرغوب می گویند،
مفهوم استاندارد در رابطه با خدمات چیست؟ باید بدانیم الگوی تولید در واحدهای تولیدی براساس استاندارد از چه قانونی تبعیت می کند؟.
وی با بیان اینکه طبق بررسی نسل های مختلف واحدهای صنعتی، استاندارد یعنی تولید به سمت مصرف حرکت کرده است، گفت: چراغ راهنمای ما مشتری است، اینکه می گویند حق با مشتری است یعنی مشتری استاندارد ما را تعیین می کند.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید به اقتضای سبک زندگی و ذائقه ی مشتری، در استانداردهای خود تغییراتی ایجاد کنیم، تولید کنندگانی موفق هستند که بازارسنجی، بازاریابی، بازارسازی و بازارداری کنند.
وی ادامه داد: در فلسفه ی پست مدرن هر چیزی که به ذائقه و مسائل عاطفی و احساسی مردم توجه داشته باشد، مهم است، استاندارد باید خود را با این مسائل تطبیق دهد در غیراینصورت از بازار بین المللی و جهانی باز می ماند.
وی با تاکید بر اینکه استانداردها را باید با فرهنگ ملل تطبیق دهیم، گفت: اقتصاد و صنعت ما تابعی از الگوی جهانی است، نمی توان گفت در اینجا تولید می کنیم باید ببینیم رقبا چه کرده اند، همواره در استانداردها باید تجدید نظر کنیم، چراغ راهنمای ما بازار هدف است؛ لذا باید استانداردهای جهانی را همواره در نظر بگیریم.
سرمست فروش را موتور محرکه ی تولید دانست و گفت: هیچ واحد اقتصادی نمی تواند رشد و بالندگی داشته باشد مگر اینکه بیشترین سرمایه را روی نیروی فروش خود سرمایه گذاری کند.
source