علیرضا توکلی کاشی در گفت و گوبا «صدای بورس » درخصوص مثبت شدن سهام خودرو یی ها در بازار سرمایه طی چند روز گذشته و تاثیر اخبار بر این بازار، گفت: همواره شاهد این بوده ایم سیاست های درستی برای صنعت خودرو اعمال و بعضا اجرا شده اما دائمی نبوده است.چرا که این صنعت در کشور بیشتر از اینکه اقتصادی باشد سیاسی است.

وی ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته شاهد اخبار این چنینی که منجر به رشد سهام خودوریی ها در بازار سرمایه شده است، بوده‌ایم اما با اطمینان نمی‌توان نسبت به تداوم این موضوع و این اخبار صحبت کرد در کل خبرهای مطرح شده به طور طبیعی واکنش بورس را به همراه خواهد داشت .

کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: قیمت گذاری وزارت صمت تاثیر کوتاه مدتی بر بازار سرمایه به ویژه سهام خودرویی ها خواهد داشت چرا که بعد مدتی اخبار و اتفاق هایی که در بورس رخ می دهد تاثیر این خبر را از بین برده یا در برخی مواقع حتی تشدید خواهد کرد.

توکلی کاشی ادامه داد: اما باید به این نکته توجه داشت اگر سهمی تحت تاثیر خبری قرار گرفت نمی توان انتظار داشت سهم آن تا آخر سال روند صعودی در پیش گیرد و هر خبرمثبت به میزان تاثیر گذاری، بازار سرمایه نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد و در پی این موضوع زمانی که سهام شرکتی به یک قیمت متعادل برسد سهم متوقف شده تا طی خبرهای دیگر که بازار سرمایه به آن واکنش نشان دهد.

کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : شرکت های خودرو سازی با سود پیشنهادی وزارت صمت می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند و به طور طبیعی باعث سود آوری سهام شرکت های خود شده و در طی چند سال می‌توانند زیان انباشه سال های گذشته خود را پوشش دهند و این رشد قیمت ها در بازار سرمایه موضوع غیر قابل باور نبوده و کاملا منطقی است .

source

توسط spideh.ir