رسول جاویدی در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: به طور یقین تصمیم ممنوعیت ارسال و انجام معامله فروش توسط کلیه بازارگردان‌ها را می‌توان یک مسکن موقتی دانست. اما در مجموع سبدگردان‌ها عمدتا فروشنده نیستند مگر این که نمادها صف خرید قدرتمندی داشته باشند.

وی افزود: این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که نشان دهد، متولیان بازار، دید مثبتی نسبت به ارزندگی بازار دارند. اما مشکلاتی که به بازار سرمایه آسیب می‌زند، خارج از بازار هستند. مانند تغییر قوانین، تغییر نرخ‌گذاری، مصوبات یک شبه و بسیاری دیگر از موضوعات بر بازار و شرکت‌ها تاثیرگذار است و منجر به بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که قیمت‌ها در نقطه ارزنده قرار دارند و فروشنده زیادی وجود ندارد و خرید قابل توجهی هم دیده نمی‌شود، چرا که خریداران از کسری بودجه و سایر عواملی که منجر به دست درازی در سود شرکت‌ها می‌شود هراس دارند. بنابراین مشکلات اصلی این موارد هستند.

وی در مورد تاثیر این تصمیم بر وضعیت سبدگردان‌ها گفت: این تصمیم تاثیر منفی بر سبدگردان‌ها نمی‌گذارد، چرا که این شرکت‌های ، درآمد بالایی از بازارگردانی ندارند و عدد کارمزد ۱۰ درصد یک کارمزد معمولی است و رقم قابلیت وجهی به حساب نمی‌آید.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: اکنون، اعتمادسازی بهترین عامل ترغیب فعالان به سرمایه‌گذاری است و متولیان بازار سرمایه در سازمان بورس و اوراق بهادار باید با دولت رایزنی داشته باشد تا از تصمیمات یک شبه توسط دولت جلوگیری شود.

source

توسط spideh.ir